Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
CK01000004

Efektivní provozní koncept pro Rychlá spojení

Cíle projektu

Cílem projektu je zformulovat obecně použitelnou metodiku pro návrh efektivního síťového provozního konceptu dálkových linek na Rychlých spojeních a zejména na navazujících tratích. v souladu se závaznou legislativou, včetně postupu pro rozvržení těchto linek do homogenních a provozně efektivních souborů, kde každý soubor může být provozován jiným dopravcem. Metodika zkombinuje aplikaci matematických zákonitostí integrálního taktového jízdního řádu s omezujícími podmínkami vyplývajícími z koordinované konstrukce grafikonu pro více linek různých vrstev drážní osobní dopravy. Provozní koncept, navržený na základě aplikace metodiky, bude využit při přípravě oficiální Koncepce veřejné dopravy. Dále bude navrženo rozvržení těchto linek do ucelených provozních souborů.

Klíčová slova

efficiencyhigh-speed railwayIntegrated Periodic TimetableOpen Accesspassenger operations packages

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

  • Veřejná soutěž

    1.VS DOPRAVA 2020+ (STA02019CK010)

  • Hlavní účastníci

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    CK01000004 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Efficient Operational Concept for Rapid Services

  • Anotace anglicky

    The aim of this project is to formulate a generally usable methodology for design of network-wide operational concept of long-distance train lines on Rapid Services network and, in particular,on adjoining railway lines.The accordance with actual legislative will be ensured. The methodology will include layout of train lines into homogeneous and efficient passenger operations packages, where each one can be operated by another train operating company. The methodology will combine application of mathematical rules of Integrated Periodic Timetable with restricting conditions, derived from coordinated timetabling of more train lines of different segments.The operational concept, based on the methodology,will be used for official Public Transport Conception. Line packaging will be done as well.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50602 - Public administration

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AE - Řízení, správa a administrativa
    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Oponentní komise se shodla, že cíle projektu i výsledky projektu byly dosaženy v souladu se Smlouvou o poskytnutí podpory, proto lze konstatovat, že projekt uspěl podle zadání.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 5. 2020

  • Ukončení řešení

    30. 9. 2023

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-TA0-CK-U

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 788 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 830 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    957 tis. Kč