Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
CK03000169

Vývoj konstrukčních vrstev vozovek s optimalizovanou zrnitostí nahrazující nedostatkové frakce kameniva

Cíle projektu

Cílem projektu je řešit nedostatek vybraných frakcí drceného kameniva při výstavbě konstrukčních vrstev vozovek a dalších dopravních ploch, ke kterému dochází pravidelně především v hlavní silniční stavební sezóně. Projekt řeší tuto problematiku úpravou receptur pro vybrané nejčastěji používané nestmelené podkladní i asfaltové vrstvy vozovek. Konkrétně pro vrstvy štěrkodrti (ŠD), mechanicky zpevněné zeminy (MZ) a asfaltového betonu pro podkladní vrstvy vozovek (ACP), ve kterých tyto nedostatkové frakce (např. 8/11 mm) nebudou zastoupeny. Řešení spočívá v úpravě zrnitosti těchto směsí, primárně ve využití hrubozrnějších frakcí kameniva, které jsou ve stavební sezoně dostupnější a výrazně levnější.

Klíčová slova

Asphalt mixtureasphalt layerunbound mixtureunbound layeraggregatepavementroadcoarse aggregate fraction

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

  • Veřejná soutěž

    3.VS DOPRAVA 2020+ (STA02022CK030)

  • Hlavní účastníci

    Vysoké učení technické v Brně / Fakulta stavební

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    CK03000169 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Development of road construction layers with optimized grain size replacing insufficient aggregate fractions

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is to address the lack of selected fractions of crushed aggregate in the construction of structural layers of roads and other traffic areas, which occurs regularly, especially in the main road construction season. The project solves this problem by modifying recipes for selected most frequently used unbound base and asphalt layers of roads. Specifically for layers of gravel (SD), mechanically reinforced soil (MZ) and asphalt concrete for road base layers (ACP), in which these insufficient fractions (eg 8/11 mm) will not be represented. The solution consists in adjusting the grain size of these mixtures, primarily in the use of coarser-grained aggregate fractions, which are more available and significantly cheaper during the construction season.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20101 - Civil engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20703 - Mining and mineral processing

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    DH - Báňský průmysl včetně těžby a zpracování uhlí
    JN - Stavebnictví
    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2022

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2025

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2024

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-CK-R

  • Datum dodání záznamu

    20. 2. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    9 896 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    6 538 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    3 358 tis. Kč