Systém pro podporu komplexní síťové časové koordinace spojů ve veřejné hromadné dopravě
Cíle projektu
Navrhovaný projekt kontinuálně navazuje a rozvíjí výsledky projektu CK01000043 Systém pro podporu síťové časové koordinace spojů v přestupních uzlech řešeného v letech 2020 – 2022 a zaměřeného na problematiku uzlové síťové časové koordinace. V systémech veřejné hromadné dopravy (VHD) však existuje i nemálo provozovatelů, kteří v některých podsystémech (tramvajová síť) preferují úsekovou síťovou časovou koordinaci nebo kombinaci obou druhů koordinací, na které navrhovaný projekt cílí. Hlavním cílem projektu je navrhnout kvalitativně vyšší stupeň síťové koordinační úrovně s možností integrace výsledků aktuálně řešeného projektu do výsledků navrhovaného projektu. Teoretické výsledky projektu budou validovány v podmínkách provozovatelů VHD na území měst Praha a Ostrava.
Klíčová slova
public transportcomplex network time coordinationoptimizationmathematical modelling
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+
Veřejná soutěž
STA02023CK040
Hlavní účastníci
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CK04000098 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
System for support of complex network time coordination of connections in public transport
Anotace anglicky
The project follows up and develops the results of the project CK01000043 System for supporting network time coordination of connections at interchange nodes solved in the years 2020 - 2022 and focused on the issue of node network time coordination. However, in public transport systems (PTS), there are also some operators that in some subsystems (tram network) prefer section network time coordination or a combination of both types of coordination which is a main target of the proposed project. The main goal of the project is to design a higher level of network coordination with integrating the results of the currently solved project into the results of the proposed project. Results of the project will be validated in the conditions of PTS operators in the cities of Prague and Ostrava.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
OECD FORD - další vedlejší obor
10102 - Applied mathematics
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
BD - Teorie informace
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2023
Ukončení řešení
31. 12. 2025
Poslední stav řešení
K - Končící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-CK-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
3 842 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 074 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
778 tis. Kč
Uznané náklady
3 842 tis. Kč
Statní podpora
3 074 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 01. 2023 - 31. 12. 2025