Vývoj nízkouhlíkových trvanlivých cementobetonových krytů vozovek
Cíle projektu
Cílem projektu je výzkum, vývoj a ověření nových typů cementů a betonových směsí pro cementobetonové kryty vozovek (CBK) s výrazně sníženou uhlíkovou stopou a zvýšenou trvanlivostí. Cíle bude dosaženo několika cestami vývoje (více v dokumentu Popis projektu v příloze): 1. Použití směsných cementů splňujících techn. požadavky pro CBK, využitím kombinace portlandských slínků s dalšími hlavními složkami; 2. Využití jemných podílů pod 0,125 mm pocházejících z drcení betonových recyklátů jako aktivní příměsi pro výrobu CB I; 3. Způsob povrchové úpravy nově budovaných CBK technologií grinding & grooving, který je v současné době standardně používán spíše pro opravy povrchů CBK za účelem zlepšení protismykových vlastností; 4. Náhrada drobného těženého kameniva drceným kamenivem (frakce 0-4).
Klíčová slova
road composite cementportland cement concrete pavementlow carbon concretedurabilitycircular economyrecycled aggregate
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+
Veřejná soutěž
STA02023CK040
Hlavní účastníci
Výzkumný ústav maltovin Praha , s.r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CK04000162 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Development of low carbon durable cement concrete pavements
Anotace anglicky
The aim of the project is to develop new composite cements and new concrete mixtures for cement concrete pavements (CP) in terms of reducing the carbon footprint, increasing durability and cost optimization. This goal will be achieved in several ways of developing new recipes, either individually or in combination: 1. Use of mixed cements meeting the requirements for CBK, using a combination of Portland clinker with other major ingredients; 2. Utilization of fine fractions below 0.125 mm originating from the crushing of recycled concrete as an active admixture for the production of CB I; 3. The method of surface treatment of newly built CBK technologies by grinding & grooving; 4. Replacement of small mined aggregates with crushed aggregates (fractions 0-4).
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
OECD FORD - vedlejší obor
10403 - Physical chemistry
OECD FORD - další vedlejší obor
20402 - Chemical process engineering
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)CF - Fyzikální chemie a teoretická chemie
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
GB - Zemědělské stroje a stavby
JM - Inženýrské stavitelství
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2023
Ukončení řešení
31. 12. 2025
Poslední stav řešení
K - Končící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-CK-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
7 669 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
5 725 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
1 943 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
7 669 tis. Kč
Statní podpora
5 725 tis. Kč
74%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Construction engineering, Municipal and structural engineering
Doba řešení
01. 01. 2023 - 31. 12. 2025