Systémový přístup k měření výkonnosti v bezpečnosti leteckých organizací
Cíle projektu
Cílem projektu je zvýšení bezpečnostní inteligence komplexních leteckých organizací pomocí návrhu řešení pro měření a vizualizaci výkonnosti v bezpečnosti leteckých organizací na základě systémového přístupu. Projekt je zaměřen na vývoj technického řešení v souladu s plánem Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO) pro nadcházející období. Dílčími cíli projektu jsou (1) vyvinout znalostní bázi pro uchovávání znalosti o dosahované výkonnosti v bezpečnosti (2) navrhnout postup pro hodnocení výkonnosti v bezpečnosti letecké organizace na základě systémového přístupu (3) vyvinut softwarový nástroj pro podporu systémového měření a vizualizaci výkonnosti v bezpečnosti na základě navrženého postupu s využitím dat ze znalostní báze.
Klíčová slova
data visualizationontology engineeringsafety engineeringsafety managmentSystems Theoretic Accident Model and Processes
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030
Veřejná soutěž
STA02024CL010
Hlavní účastníci
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta dopravní
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CL01000136 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Total system approach to safety performance measurement in aviation organizations
Anotace anglicky
The goal of the project is to increase safety intelligence of complex aviation organizations by proposing a way of measurement and visualization of organizations’ safety performance based on systemic approach to safety. The project is focused on development of technical solution aligned with International Civil Aviation Organization’s plans. Objectives of the project are (1) to develop knowledge base for storing knowledge about achieved safety performance (2) to propose a procedure of safety performance evaluation based on systemic approach to safety and (3) to develop software tool to support systemic measurement and visualization of safety performance based on the proposed procedure and by utilizing data from the knowledge base.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - vedlejší obor
20304 - Aerospace engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
20205 - Automation and control systems
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
BC - Teorie a systémy řízení
BD - Teorie informace
IN - Informatika
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
JV - Kosmické technologie
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2024
Ukončení řešení
30. 6. 2026
Poslední stav řešení
B - Běžící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-CL-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
12 107 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
9 657 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
2 459 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
12 107 tis. Kč
Statní podpora
9 657 tis. Kč
79%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Doba řešení
01. 01. 2024 - 30. 06. 2026