Vývoj komplexního prefabrikovaného systému pro stavby cyklostezek na nepoužívaných železničních tratích s možností obnovení železniční dopravy
Cíle projektu
Cílem projektu je vyvinout systém překrytí železniční tratě prefabrikáty tak, aby bylo možné její využití jako cyklotrasy nebo chodníku, aniž by bylo nutné demontovat stávající koleje. Důraz bude kladen na zachování výhod prefabrikovaného řešení (rychlost výstavby a unifikace, možnost rychlého odstranění a opětovného využití železnice k původnímu účelu). Firma Prefa předpokládá, že bude moci více reagovat na individuální požadavky klientů a vytvářet architektonicky a dopravně zajímavější trasy. VUT a STU již vyvinuli prvotní řešení, které bude v rámci programu dále rozvíjeno do komplexní podoby a to včetně návrhu trasy, skladby, bezpečnostních prvků a dalších požadavků investora. Řešeno bude rovněž materiálové složení panelů s důrazem na ekologii (využití odpadních a druhotných surovin).
Klíčová slova
prefabricationcyclewayrailwayconcreteprecast concretesecondary raw materialssupplementary cementitious materials
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030
Veřejná soutěž
STA02025CL020
Hlavní účastníci
Prefa Brno a.s.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
CL02000084 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Development of a complex prefabricated system for the construction of cycle paths on disused railway lines with the possibility of resuming railway traffic
Anotace anglicky
The project aims to develop a system of covering the railway line with prefabricated materials, used as a cycle path or a footpath without having to dismantle the existing tracks. The advantages of prefabrication will be maintained (speed of construction and unification, the possibility of rapid removal and reuse of the railway). Prefa expects to be able to respond more to individual client requirements and to create more architecturally and traffic interesting routes. The BUT and STU have already developed an initial solution, which will be further developed, including route design, composition, safety features and other investor requirements. The material composition of the panels will also be addressed with an emphasis on ecology (use of secondary raw materials and SCM).
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20101 - Civil engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
20501 - Materials engineering
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)GB - Zemědělské stroje a stavby
JG - Hutnictví, kovové materiály
JM - Inženýrské stavitelství
JN - Stavebnictví
JP - Průmyslové procesy a zpracování
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2025
Ukončení řešení
31. 12. 2027
Poslední stav řešení
Z - Začínající víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-CL-R
Datum dodání záznamu
17. 1. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
17 944 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
12 561 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
5 382 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
17 944 tis. Kč
Statní podpora
12 561 tis. Kč
70%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Civil engineering
Doba řešení
01. 01. 2025 - 31. 12. 2027