Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
CL02000084

Vývoj komplexního prefabrikovaného systému pro stavby cyklostezek na nepoužívaných železničních tratích s možností obnovení železniční dopravy

Cíle projektu

Cílem projektu je vyvinout systém překrytí železniční tratě prefabrikáty tak, aby bylo možné její využití jako cyklotrasy nebo chodníku, aniž by bylo nutné demontovat stávající koleje. Důraz bude kladen na zachování výhod prefabrikovaného řešení (rychlost výstavby a unifikace, možnost rychlého odstranění a opětovného využití železnice k původnímu účelu). Firma Prefa předpokládá, že bude moci více reagovat na individuální požadavky klientů a vytvářet architektonicky a dopravně zajímavější trasy. VUT a STU již vyvinuli prvotní řešení, které bude v rámci programu dále rozvíjeno do komplexní podoby a to včetně návrhu trasy, skladby, bezpečnostních prvků a dalších požadavků investora. Řešeno bude rovněž materiálové složení panelů s důrazem na ekologii (využití odpadních a druhotných surovin).

Klíčová slova

prefabricationcyclewayrailwayconcreteprecast concretesecondary raw materialssupplementary cementitious materials

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030

  • Veřejná soutěž

    STA02025CL020

  • Hlavní účastníci

    Prefa Brno a.s.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    CL02000084 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Development of a complex prefabricated system for the construction of cycle paths on disused railway lines with the possibility of resuming railway traffic

  • Anotace anglicky

    The project aims to develop a system of covering the railway line with prefabricated materials, used as a cycle path or a footpath without having to dismantle the existing tracks. The advantages of prefabrication will be maintained (speed of construction and unification, the possibility of rapid removal and reuse of the railway). Prefa expects to be able to respond more to individual client requirements and to create more architecturally and traffic interesting routes. The BUT and STU have already developed an initial solution, which will be further developed, including route design, composition, safety features and other investor requirements. The material composition of the panels will also be addressed with an emphasis on ecology (use of secondary raw materials and SCM).

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    20101 - Civil engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20501 - Materials engineering

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    GB - Zemědělské stroje a stavby
    JG - Hutnictví, kovové materiály
    JM - Inženýrské stavitelství
    JN - Stavebnictví
    JP - Průmyslové procesy a zpracování

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2025

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2027

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-CL-R

  • Datum dodání záznamu

    17. 1. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    17 944 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    12 561 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    5 382 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

17 944 tis. Kč

Statní podpora

12 561 tis. Kč

70%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Civil engineering

Doba řešení

01. 01. 2025 - 31. 12. 2027