Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
CL02000098

Redukce uhlíkové stopy dopravní infrastruktury optimalizovaným navrhováním a užitím HFMI pro vysokopevnostní a koroziodolné oceli

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti dopravy – DOPRAVA 2030

  • Veřejná soutěž

    STA02025CL020

  • Hlavní účastníci

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta stavební

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    CL02000098 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Carbon footprint reduction in transport infrastructure by optimized design and HFMI treatment for high strength and corrosion-resistant steel

  • Anotace anglicky

    The project will explore ways to reduce CO2 emissions during the production and maintenance of steel welded structures like bridges and other transportation infrastructures, using advanced technologies. A major focus will be on examining how using high-strength steels and applying HFMI (High Frequency Mechanical Impact) techniques to welds can reduce material thickness while maintaining the fatigue life of these structures and simplifying their design. Additionally, the project will assess the effects of HFMI on weathering steels, which are crucial for infrastructure due to their ability to minimize the need for anti-corrosion coatings. This research seeks to gain a better understanding of the impacts of HFMI on these materials, which are not well-documented in academic literature.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20501 - Materials engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20101 - Civil engineering

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    GB - Zemědělské stroje a stavby<br>JG - Hutnictví, kovové materiály<br>JM - Inženýrské stavitelství<br>JN - Stavebnictví<br>JP - Průmyslové procesy a zpracování

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2025

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2027

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-CL-R

  • Datum dodání záznamu

    17. 1. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    18 706 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    13 094 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    5 611 tis. Kč