Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Komplexní řešení péče o kulturní dědictví v oblasti herních aplikací

Cíle projektu

Cílem projektu je navrhnout, zavést, ověřit a popsat postupy ochrany kulturního dědictví v podobě herních aplikací a vytvořit pro ně odpovídající technické nástroje zohledňující potřeby paměťových institucí. S pomocí těchto postupů, nástrojů a informačních zdrojů chceme budovat odborné zázemí pro identifikaci, dokumentaci, interpretaci a zpřístupnění národních kulturních a historických hodnot, které tyto herní aplikace představují. Navzdory úspěchům českých her a jejich historickému významu i rostoucímu kulturnímu dopadu se jejich kritické reflexi dosud žádná instituce systematicky nevěnuje, ani nedisponuje prostředky na jejich uchovávání, prezentaci a výzkum. Bez adekvátních postupů a nástrojů nemohou instituce vhodným způsobem dokumentovat a uchovávat staré, a ani nově vytvořené herní aplikace, které vzniknou v rámci již existujících studijních oborů, nebo v budoucnu například získají státní podporou. Součástí řešení je tak i návrh metadatového standardu pro paměťové instituce, aby bylo možné zařadit herní aplikace do (sbírkových) fondů. Z hlediska uchovávání a zpřístupnění představují herní aplikace velký problém, neboť jsou vytvářeny pro specifické technické vybavení, které přestává být po určité době dostupné. Dílčím cílem projektu je tedy identifikace vybavení potřebného pro běh herních aplikací vzniklých s přispěním českých tvůrců a následné vytváření prostředků pro jejich udržitelné zprovoznění (emulaci). Publikační a aplikační výstupy jsou navrženy, aby jeho řešitelé mohli výše uvedené postupy zavést, vytvořit platformu pro odbornou i laickou veřejnost a sdílet potřebné know-how s dalšími paměťovými institucemi. Cílem je vytvořit základ pro komplexní a systematické řešení problematiky herních aplikací ve vztahu ke kultuře a společnosti v České republice, stejně jako tomu je v technologicky vyspělých zemích.

Klíčová slova

gaming applicationsmethods of carepreservationdocumentation cataloguingaccess

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo kultury

  • Program

    Program NAKI III - program na podporu aplikovaného výzkumu v oblasti národní a kulturní identity na léta 2023 až 2030

  • Veřejná soutěž

    SMK02023DH001

  • Hlavní účastníci

    Akademie múzických umění v Praze / Filmová a televizní fakulta
    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta elektrotechnická
    Národní filmový archiv

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    045/2023/OVV

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Complex care for cultural heritage in the field of gaming applications

  • Anotace anglicky

    The project aims to design, implement, verify and describe processes for protection of cultural heritage in the form of games and to develop corresponding technical solutions reflecting the needs of memory institutions. With the help of these processes, tools and information resources, we would like to build a professional background for identification, documenting, interpretation and dissemination of national cultural and historical values which these gaming applications represent. Despite the success of Czech games and their historical importance and cultural impact, there is no institution in the Czech republic with resources for their preservation, research and presentation which can dedicate a systematic effort to their critical reflection. Without suitable methods and tools, institutions cannot adequately document and preserve historical and even new gaming applications created as a result of educational process or receiving state funding. The project will propose implementation of a suitable metadata structure intended for memory institutions that allow gaming applications to become part of collections or funds. From the perspective of preservation and presentation, gaming applications represent a problem, as they are developed for a specific technical equipment whose availability during the time ceases. Other project goals lay in identification of equipment necessary for running gaming applications created with a contribution of Czech creators and development of systems needed for their sustainable emulation. Publications and applied research outcomes are planned to allow us to implement above-mentioned processes, to create a platform for both scientists and public and to share the necessary know-how with other institutions. Our aim is to create a basis for the complex and systematic solution for the field of gaming applications in relation to the culture and society in the Czech republic, as it already exists in other technologically developed countries.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

  • OECD FORD - vedlejší obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50804 - Library science

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
    BC - Teorie a systémy řízení
    BD - Teorie informace
    IN - Informatika

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 3. 2023

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2027

  • Poslední stav řešení

    B - Běžící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    16. 3. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-MK0-DH-R

  • Datum dodání záznamu

    19. 2. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    30 149 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    30 149 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

30 149 tis. Kč

Statní podpora

30 149 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Ministerstvo kultury

OECD FORD

Other Humanities and the Arts

Doba řešení

01. 03. 2023 - 31. 12. 2027