Vytvoření a rozvoj týmu pro náročné technické výpočty na paralelních počítačích na TU v Liberci
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
—
Číslo smlouvy
6/11
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Constitution and improvement of a team for demanding technical computations on parallel computers at TU Liberec
Anotace anglicky
At present the computer science is developing intensively and numerical methods and algorithms for technological computations on parallel computers are innovated. The main goal of the project is to constitute at Technical University in Liberec a team ofexperts who will master the computations on paralel computers. Demanding komplex technical problems can not be mastered without it. First the team will be istructed, given present state of knowledge, and then learn theoretically and practically how to implement parallel algorithms. Students of PhD level and Master level from TU Liberec who are interested in the area will join. The results will be delivered at seminars and conferences in Czech Republic and abroad. We will use the experience of partners from Mathematical Institute and Institute of Thermomechanics, who will give advice concerning the seminars and courses. We intend to involve the team to international cooperation in the area of parallel computations with the institutes EPCC at the University of Edinburgh and the University of Colorado at Denver, who represent the leading institutions in the area.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V průběhu řešení projektu se v rámci školení uskutečnilo celkem 40 kurzů tvořených 108 přednáškami. Přednášky byly zaměřeny na výpočtovou matematiku a (paralelní) programování. Zhruba pětinu přednášek zajistili partneři projektu. Dále bylo inovováno 9 p?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 9. 2009
Ukončení řešení
31. 8. 2012
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
27. 8. 2012
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP13-MSM-EE-U/04:4
Datum dodání záznamu
5. 1. 2015
Finance
Celkové uznané náklady
9 690 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
9 690 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč