A POTENTIA AD ACTUM - Od možnosti ke skutečnosti
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
—
Číslo smlouvy
6/11
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
A POTENTIA AD ACTUM
Anotace anglicky
The main project objective is to improve the soft skills of researchers and students (undergraduate, postgraduate) of the Philosophical Faculty of the University of Jan Evangelista Purkyně and also researchers from new 'Centre for documentation and digitizing of cultural heritage'. Besides, the project is open for external researchers. Development of the soft skills will focused mainly on documentation and digitizing of cultural heritage. The project will be realized through three key activities: 1.Technical education aimed at documentation and digitizing of cultural heritage (work with devices and software) 2.Special methodological education aimed at documentation and digitizing of cultural heritage (lectures, workshops, conferences, short term attachments at institutions engaged in documentation and digitizing of cultural heritage) 3.Education focused on presentation the issue of research (special education of foreign languages, copyright and popularization of documentation and digitizing of cultural heritage) The development of these soft skills in documentation and digitizing of cultural heritage and their subsequent application into practice will enhance a competitiveness of project participants in the field of tourism, public administration andartistic institutions (museums, archives and others). The project outcome will be composed of 130 researchers, circa 200 undergraduate and postgraduate students and 50 persons providing related services. The secondary outcome will be the support for: establishing of new research units, internships of researchers and close cooperation between universities.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Plánované cíle projektu byly dosaženy. Studenti a VaV pracovníci se poměrně aktivně zapojili do výuky a prostřednictvím práce s vysoce specializovaným softwarem a dalším přístrojovým vybavením. Byl úspěšně zakončen edukační proces vedoucí k vzrůstu jeji?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 8. 2009
Ukončení řešení
31. 7. 2012
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
7. 9. 2012
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP13-MSM-EE-U/04:4
Datum dodání záznamu
5. 1. 2015
Finance
Celkové uznané náklady
6 521 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
6 521 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč