Digitální portfolio jako princip vytváření sítí a pracovních týmů v oblasti výzkumu a vývoje
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
—
Číslo smlouvy
CZ.1.07/2.3.00/09.0194
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Digital portfolio as a strategy for creating networks and work teams on the filed of research and development
Anotace anglicky
The global aim of the project is to support creating good qaulity teams of reserch and development, preparation of joining individuals into teams, networks and projects in the area of tesearch and development and support of intersectoral mobility. Specific aim of the project are: - introduce to target team staff the accessible possibilities of information and communication technologies for communication, presentation and sharing information in work teams, specialised associations and networks of employees Vand V. (pokud se jedná o zkratku vývoj a výzkum pak by to mohlo být "R and D") - introduce to target team staff with accesible sources of information rules and principles and work with them. -create and use tools of digital portfolio for target groupstaff. These aims can be reached : - By creating educational modules in the area "work with information" and "work with digital portfolio". - Training the pilot group of University staff who will become lecturers of digital portfolio. -Creating own digital portfolios by members of target group. - By communication and working with digital portfolio within the range of working teams. - By training other memebers of target groups, members of various working, reserching and specialised teams and networks.After the realisation of the project the team members will create and use their own digital portfolios, which will simplify their mutual communication and support preparation and solve interuniversity and intersectional and international project or mobilities.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Byla vytvořena metodika a výukové materiály v oblastech "digitální portfolio" a "práce s informačními zdroji" a proškolena pilotní skupina pracovníků příjemce; plánované hodnoty monitorovacích indikátorů byly splněny
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 7. 2009
Ukončení řešení
31. 7. 2011
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
12. 8. 2011
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP12-MSM-EE-U/01:1
Datum dodání záznamu
3. 7. 2012
Finance
Celkové uznané náklady
2 405 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 405 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč