Centrum pokročilých leteckých technologií
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Operační program výzkum, vývoj, vzdělávání
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta strojní
Druh soutěže
OP - Operační program EU
Číslo smlouvy
16_019/0000826-01
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Center of Advanced Aerospace Technology
Anotace anglicky
Center of Advanced Aerospace Technology will engage in research of simulation degradation processes of individual components and their influence on the functionality of engines and aircraft structure parts. It will also be part of the experimental development of the new turboprop engine and their assembly into functional unit in the power category reaching parameters which exceed current engine concept, i.e. it will find new materials and new production processes, installation and maintenance of components and components for aircraft engines and structures.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20302 - Applied mechanics
OECD FORD - vedlejší obor
20304 - Aerospace engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
GB - Zemědělské stroje a stavby<br>JQ - Strojní zařízení a nástroje<br>JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla<br>JV - Kosmické technologie
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cílem projektu byl vývoj systému celoživotního sledování individuální životnosti leteckých motorů a celých letadel, s cílem prodloužení životního cyklu, funkčnosti, bezpečnosti a ekonomické efektivnosti provozu. Klíčovým faktorem pro dosažení cíle byl vývoj nových metod a postupů umožňujících vyhodnocovat dynamický výkon motoru dle okamžitých provozních podmínek a porovnávat ho s hodnotami získanými simulačními výpočty na modelu motoru, a to včetně návrhu opatření při nestandardním provozním běhu reálného motoru. Dále došlo k navržení vhodné metody a postupu pro sběr a efektivní vyhodnocení rozsáhlých datových souborů pořizovaných v průběhu letu i s predikcí poruch signálů. Sekundárním cílem projektu bylo vyvinout takový model motoru, který splní náročné výkonnostní požadavky výrobců nových generací letounů, a otestovat ho na pozemním testovacím zařízení s následným předáním pro integraci do prototypu letounu. Projekt byl úspěšně ukončen dosažením stanovených cílů a výstupů.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2018
Ukončení řešení
30. 9. 2022
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
6. 9. 2020
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP23-MSM-EF-U
Datum dodání záznamu
24. 7. 2023
Finance
Celkové uznané náklady
976 834 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
976 834 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
48 842 tis. Kč