Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    Operační program výzkum, vývoj, vzdělávání

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Technická univerzita v Liberci / Ústav pro nanomateriály, pokročilé technologie a inovace

  • Druh soutěže

    OP - Operační program EU

  • Číslo smlouvy

    16_025/0007293-01

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Modular platform for autonomous chassis of specialized electric vehicles for freight and equipment transportation

  • Anotace anglicky

    There is no doubt that autonomous vehicles will change the world of logistics. Autonomous vehicles will join the IOT and robotics as being the 3 most important innovative trends in logistics after 2022. Autonomous vehicles or autonomous logistics have sparked a great deal of research, professional and business interest in recent years, particularly in applications designed to transport people and freight on roads or in closed areas. However, there are significant challenges for the application of autonomous technologies for automated logistics, transport and special operations on general terrain, on construction sites, and unpaved areas, etc. Therefore, the aim is to develop a competitive autonomous utility vehicle for these challenging conditions and move the CR to the forefront in this area with significant innovation potential. In order to ensure autonomous commercial vehicles have efficient, safe and robust movement in the field under unfavourable conditions, this multi-professional approach will address a wide range of scientific and research issues related to areas such as the modular architecture of the chassis using light structures, drives and accumulators for autonomous electric utility vehicles, or research into autonomous electric utility vehicle control systems using mixed reality or the IOT to interact with other entities. These research domains have, by definition, become individual research intentions, which, through their interconnection and coordination during the project, will lead the research team to implementing a vehicle prototype for solving the challenges of 21st century logistics. The resulting modular autonomous electric utility vehicle will help support the irreversible transformation of logistics by contributing to an innovative solution based on the use of current and future scientific knowledge to increase the productivity of the costs of transport, to increase levels of safety and, last but not least, to lower environmental impacts.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    20301 - Mechanical engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20204 - Robotics and automatic control

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika<br>JB - Senzory, čidla, měření a regulace<br>JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace<br>JR - Ostatní strojírenství<br>JT - Pohon, motory a paliva

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    V průběhu projektu došlo k pořízení infrastruktury nezbytné pro projektové výzkumné záměry a jejich experimentální ověřování včetně stavebních úprav souvisejících s instalací. V rámci výzkumu byla navazována a rozvíjena spolupráce s mnoha zahraničními partnery nejen ze zemí EU, ale také např. z Indie nebo USA. Výzkum se zaměřoval např. na architekturu podvozku využívající lehké konstrukce, pohony a akumulátory pro užitková el. vozidla či oblast řízení autonomních systémů využívajících sdílenou realitu a internet věcí. Výzkumné týmy pak spolupracovaly s aplikační sférou z tuzemska i ze zahraničí, došlo k podpisu memorand např. s firmami Škoda auto a.s., EVC Group, Siemens, Devinn a mnoha dalšími. Proběhlo také několik seminářů zaměřených na šíření výsledků společné výzkumné činnosti.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 9. 2018

  • Ukončení řešení

    28. 2. 2023

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    10. 5. 2022

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-MSM-EF-U

  • Datum dodání záznamu

    1. 7. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    88 649 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    73 058 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    4 433 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč