Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pracovní cyklus dvoudobého spalovacího motoru s modifikovaným vratným vyplachováním

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Program

    Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    VarioTec s.r.o.

  • Druh soutěže

    OP - Operační program EU

  • Číslo smlouvy

    MPO 16413/17/61600/843

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    The working cycle of a two stroke internal combustion piston engine with inverted scavenging

  • Anotace anglicky

    The aim is to design the basic design parameters of a new two-stroke engine with a modified duty cycle that eliminates the drawbacks of the current standard design. The aim is therefore to design and verify a two-cycle duty cycle engine that will be suitable for both stationary and mobile applications (two prototypes are output).

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • CEP - hlavní obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Byla potvrzena schopnost motoru pracovat s plynnými palivy, což byl základní cíl projekt. Způsob zapalování plynu byl ověřen v prototypu. Bylo aplikováno zapalování svíčkou. Zapalovací komůrka, vyvíjená ve spolupráci s ČVUT umožní aplikaci vyvíjené konstrukce motoru i pro větší zdvihové objemy a snížení emisí vlivem využití vyšší energie zapalovacího prvku. Simulace 3-D potvrdily předpoklad schopnosti provozu motoru v nižších otáčkách. Tato vlastnost bude vhodná pro využití u menších stabilních jednotek (kogenerační jednotky, generátory el. energie), které jsou hlavní předpokládanou oblastí budoucího využití.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    30. 9. 2015

  • Ukončení řešení

    30. 11. 2021

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    6. 3. 2017

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP22-MPO-EG-U

  • Datum dodání záznamu

    24. 5. 2022

Finance

  • Celkové uznané náklady

    7 061 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 515 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    3 752 tis. Kč