Vývoj zesíleného kolejnicového lepeného izolovaného styku pro vysokonápravové tlaky
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Form - Thermit, spol. s r.o.
Druh soutěže
OP - Operační program EU
Číslo smlouvy
MPO 57100/18/61200/3683
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Development of reinforced glued insulated rail joint for heavy hauls
Anotace anglicky
The project is focused on the development of a new rail bonded insulated joint (LIS) with higher strength intended for high-axle pressures. The product would allow the use of LIS on completely new lines. The expected result is a prototype of the product, on the basis of which it will start small-lot production in the future. The product has worldwide market potential. In the case of successful implementation, the company would continue in further research activities in order to develop new products and innovate existing products.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
CEP - hlavní obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
CEP - vedlejší obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - další vedlejší obor
JG - Hutnictví, kovové materiály
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20104 - Transport engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis<br>20501 - Materials engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cílem projektu bylo vyvinutí prototypu LlS pro vysokonápravové tlaky - pro tratě s vyššími požadavky na nákladní železniční přepravu. Výstupem projektu je otestovaný funkční prototyp zesíleného LIS určeného pro zahraniční trhy. VaV prototypu byl původně řešitelem zaměřen na standardy zanesené v evropské normě EN 16843 (Railway applications - Infrastructure — Mechanical requirements for joints in running rails) a zároveň Brazilskému standardu pro kolejnicové izolované spoje ANBT NBR 11449 a PROENG PE 105 Rev.- 05. Také na specifikaci v Nizozemsku. Produkt byl testován v kvalifikované laboratoři (VUT) a bude dále testován za provozu. Produkt dosahuje vysokých hodnot u klíčových vlastností LIS - vysoká pevnost při statické zkoušce ohybem a také vysoká smyková pevnost. Produkt rozšiřuje portfolio produktů o LISy zaměřené na spoje pro nákladní dopravu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
24. 11. 2017
Ukončení řešení
15. 6. 2021
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
11. 2. 2019
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP22-MPO-EG-U
Datum dodání záznamu
30. 6. 2022
Finance
Celkové uznané náklady
5 483 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
0 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
3 496 tis. Kč