Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj zesíleného kolejnicového lepeného izolovaného styku pro vysokonápravové tlaky

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Program

    Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Form - Thermit, spol. s r.o.

  • Druh soutěže

    OP - Operační program EU

  • Číslo smlouvy

    MPO 57100/18/61200/3683

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Development of reinforced glued insulated rail joint for heavy hauls

  • Anotace anglicky

    The project is focused on the development of a new rail bonded insulated joint (LIS) with higher strength intended for high-axle pressures. The product would allow the use of LIS on completely new lines. The expected result is a prototype of the product, on the basis of which it will start small-lot production in the future. The product has worldwide market potential. In the case of successful implementation, the company would continue in further research activities in order to develop new products and innovate existing products.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • CEP - hlavní obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • CEP - vedlejší obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - další vedlejší obor

    JG - Hutnictví, kovové materiály

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis<br>20501 - Materials engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Cílem projektu bylo vyvinutí prototypu LlS pro vysokonápravové tlaky - pro tratě s vyššími požadavky na nákladní železniční přepravu. Výstupem projektu je otestovaný funkční prototyp zesíleného LIS určeného pro zahraniční trhy. VaV prototypu byl původně řešitelem zaměřen na standardy zanesené v evropské normě EN 16843 (Railway applications - Infrastructure — Mechanical requirements for joints in running rails) a zároveň Brazilskému standardu pro kolejnicové izolované spoje ANBT NBR 11449 a PROENG PE 105 Rev.- 05. Také na specifikaci v Nizozemsku. Produkt byl testován v kvalifikované laboratoři (VUT) a bude dále testován za provozu. Produkt dosahuje vysokých hodnot u klíčových vlastností LIS - vysoká pevnost při statické zkoušce ohybem a také vysoká smyková pevnost. Produkt rozšiřuje portfolio produktů o LISy zaměřené na spoje pro nákladní dopravu.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    24. 11. 2017

  • Ukončení řešení

    15. 6. 2021

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    11. 2. 2019

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP22-MPO-EG-U

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2022

Finance

  • Celkové uznané náklady

    5 483 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    0 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    3 496 tis. Kč