Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj Hybridní pohonné jednotky pro letecký průmysl

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Program

    Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    DISTAR CZ a.s.

  • Druh soutěže

    OP - Operační program EU

  • Číslo smlouvy

    MPO 3219/20/61200/25

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Development of Hybrid Drive System for the Aerospace Industry

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is to obtain a utility model for hybrid propulsion solutions for small aircraft and UAVs. Two demonstrators will be produced and tested. Prepare hybrid propulsion of small aircraft and UAV when 60kW provided by the combustion unit, 40kW electric unit, will offer several flight / safety modes. Both units will offer up to 100kW of power at the same time for start-up. For horizontal flight, only the combustion unit works in its most optimal mode. In case of need of higher power or in any crisis situation, the engines can work together and provide up to 100kW of power without the mentioned Turbo effect. In the event of a failure of the internal combustion engine, the electric motor will offer up to 40kW for 4 - 8 minutes (depending on the battery size), which is sufficient to locate the landing area safely and then make a safe landing. Even in the event of a very unlikely electric motor fault, the pilot will be able to safely complete the flight using only the internal combustion engine. Such propulsion makes the best sense and is ideal for all aircraft of the category. It is a modern solution that emphasizes the intelligent use of both known technologies and in order to achieve the best possible solution in terms of safety, efficiency, built-in weight and performance. This will lead to a significant increase in the safety of flying and the reliability of these engines as such.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    20301 - Mechanical engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    JR - Ostatní strojírenství<br>JT - Pohon, motory a paliva

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2020

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2023

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    19. 2. 2020

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-MPO-EG-R

  • Datum dodání záznamu

    17. 2. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    52 322 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    0 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    16 162 tis. Kč