Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj vysokovýkonné elektrické pohonné jednotky pro letadla všeobecného letectví dle CS-23

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Program

    Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    MGM COMPRO s.r.o.

  • Druh soutěže

    OP - Operační program EU

  • Číslo smlouvy

    MPO 581639/21/61200/297

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Development of high performance electric propulsion unit for CS-23 class aircraft

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is the development of a high-performance complex electric power unit for general aviation aircraft according to the EASA CS-23 specification (aircraft for max. 19 unmanned passengers with a maximum take-off weight of 8,618 kg). The power of the propulsion system will reach up to about 400 kW so that it can be widely used among aircraft in this category on the market. At the same time, the technology can be applied to smaller aircraft (ie with a lower maximum take-off weight and passenger numbers than the CS-23 category limit). The main problem that the project has to solve the ambitious goal of the European Commission to reduce the total emissions produced in aviation by 2050 by extreme values ​​(CO2 by 75%, NOx by 90%, noise by 65%) compared to the values ​​of 2000 and primarily the related demand of aircraft manufacturers. This will certainly not be possible without the gradual connection of electric drive units. The basic legislative framework for the shift to electric propulsion systems is therefore relatively clearly defined, at least within the EU, and regional groupage over short distances is a field where the gradual electrification of transport aviation is certainly beginning to take hold, especially in the area of ​​battery systems. This trend is already clearly indicated by the interests and demands of aircraft manufacturers for electric power units for the given category.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika<br>JB - Senzory, čidla, měření a regulace

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2021

  • Ukončení řešení

    31. 5. 2023

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    7. 9. 2021

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-MPO-EG-R

  • Datum dodání záznamu

    20. 3. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    90 425 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    0 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    27 127 tis. Kč