Využití big data pro řízení dopravy
Cíle projektu
Cílem projektu je vyvinout v oblasti řízení dopravy softwarové řešení nového komunikačního standardu pro přenos informací v mezi řídící ústřednou a světelně signalizačními zařízeními a zároveň nových analytických nástrojů pro zpracování informací v řídící ústředně ze senzorů pokročilé detekce jako je rychlost vozidel, klasifikace účastníků provozu, směrová analýza v dopravních uzlech, vzdálenost mezi vozidly, hustota dopravního proudu a další. Výsledné řešení nabídne nový standard pro řízení provozu ve srovnání v současnosti používaných algoritmů a komunikační protokolů. Přinese zefektivnění řízení dopravního provozu díky zpracování velkého počtu datových vstupů získaných z externích senzorů, podporujících pokročilou detekci provozu na křižovatkách, jako jsou radary a video detekce, a umožní jejich analýzu a následnou aplikaci pro řízení na celé silniční síti v řízené oblasti. Výstup projektu cílí na oblastní řízení dopravního toku v rámci větších municipalit a je určen pro celosvětový trh technologií pro silniční dopravu. Dle provedené rešerše je výsledek projektu aplikovatelný celosvětově. Očekávaný výsledek: 1x Software - Systém eDaptiva AI analytical, jehož součástí je analytický a predikční modul dopravní ústředny a komunikační protokol mezi řadičem SSZ a dopravní ústřednou.
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
Operační program Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (2021-2027)
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
CROSS Zlín, a.s.
Druh soutěže
OP - Operační program EU
Číslo smlouvy
MPO 89329/24/61400
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Use of big data for traffic management
Anotace anglicky
The goal of the project is to develop in the field of traffic management a software solution for a new communication standard for the transmission of information between the control center and light signaling devices, as well as new analytical tools for processing information in the control center from advanced detection sensors such as vehicle speed, classification of traffic participants, directional analysis in traffic nodes, distance between vehicles, traffic flow density and others. The resulting solution will offer a new standard for traffic control compared to currently used algorithms and communication protocols. It will bring the efficiency of traffic management due to the processing of a large number of data inputs obtained from external sensors, supporting advanced traffic detection at intersections, such as radars and video detection, and will allow their analysis and subsequent application for management of the entire road network in the controlled area. The output of the project aims at the regional management of traffic flow within larger municipalities and is intended for the global market of road transport technologies. According to the conducted research, the result of the project is applicable worldwide. Expected result: 1x Software - eDaptiva AI analytical system, which includes the analytical and prediction module of the traffic control center and the communication protocol between the SSZ controller and the traffic control center.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20206 - Computer hardware and architecture
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)JC - Počítačový hardware a software
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 7. 2024
Ukončení řešení
30. 6. 2026
Poslední stav řešení
B - Běžící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
24. 9. 2024
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP25-MPO-EI-R
Datum dodání záznamu
19. 2. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
13 921 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
0 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
9 048 tis. Kč
Základní informace
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
OECD FORD
Computer hardware and architecture
Doba řešení
01. 07. 2024 - 30. 06. 2026