Projekt MOSTA - Modernizace malého dopravního letounu za účelem zvýšení efektivnosti a ekonomie jeho provozu
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
TIP
Veřejná soutěž
TIP 2 (SMPO2010/01)
Hlavní účastníci
Aircraft Industries, a.s.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
FR-TI2/557
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Project MOSTA - Modernization Of Small Transport Aircraft to increase operation effectiveness and economy
Anotace anglicky
The research and development project MOSTA, solves significant modernization of the small transport airplane L410 UVP-E20, taking advantages of the latest findings in the areas of aeronautics and manufacturing technology. Execution of the project MOSTAwill involve maximum payload increase, aircraft performance improvement at warm and alpine conditions using a new version of turbo-prop engine M-601H and a new propeller AV 725. Extension of the service life up to 30 000 flight hours minimally. Also implementation of a modern maintenance system, enlargement of luggage compartment, cruise speed increase, maximum range extension and a new conception of wing structure with considerably bigger fuel tanks and essentially lower labour consumption. A consortium of thirteen partners will participate in project MOSTA. Two R&D organizations and one university are among them.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
CEP - hlavní obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
CEP - vedlejší obor
JT - Pohon, motory a paliva
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20301 - Mechanical engineering<br>20304 - Aerospace engineering<br>20704 - Energy and fuels
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Komplexní modernizace letounu L 410 NG zajistí plnění narůstajících požadavků evropských leteckých provozních předpisů. Umožní udržení a případné zvýšení konkurenceschopnosti L 410 NG. Prototyp absolvoval letové zkoušky v rozsahu cca 450 letových hodin, byl vyvinut software pro výpočet výkonů dvoumotorového letounu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 6. 2010
Ukončení řešení
30. 9. 2016
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
18. 4. 2014
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP17-MPO-FR-U/05:1
Datum dodání záznamu
15. 2. 2018
Finance
Celkové uznané náklady
539 120 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
237 088 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
305 353 tis. Kč