*Elektromechanický předsuvný systém pro drážní vozidla o rychlosti do 160 km/hod.
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
TIP
Veřejná soutěž
TIP 3 (SMPO2011/01)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
FR-TI3/671
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
*Electromechanical Sliding Plug Door System for Railway Vehicles of Speed to 160 km/h
Anotace anglicky
*The project aims to research and develop an entirely new solution of electromechanical sliding plug system for railway vehicles with speed to 160 kmlh. Currently the railway vehicles use mostly pneumatic door systems, which hardly meet the safety requirements of operating at high-speed driving and they are inconsiderate in terms of their energy consumption and to the end users. Within the research phase the requirements for security will be identified to, together with aerodynamic forces, the requiredstrength properties and other characteristics and conditions under which a solution for the electromechanical door system can be developed. The market's requirements will also be taken into account, especially those of manufacturers of railway vehicles.The concrete solution will be designed and the whole mechanism will be modeled. The functional sample will be made, on which the analysis and long-term testing will be performed. The project will end with a prototype and its homologation.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
CEP - hlavní obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - vedlejší obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20104 - Transport engineering<br>20201 - Electrical and electronic engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V rámci projektu vznikl předsuvný systém pro kolejová vozidla o max. rychlosti do 160km/h. Systém je dle záměru projektu co nejjednodušší a obsahuje pouze pasivní zádržné prvky. Prototyp dveřního systému obstál ve všech zkouškách.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
31. 7. 2012
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 3. 2012
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP13-MPO-FR-U/02:2
Datum dodání záznamu
14. 7. 2014
Finance
Celkové uznané náklady
2 233 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
759 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
1 474 tis. Kč