*Výzkum nové koncepce spalovací komory C(P)DT Combustor with (Premixing) Delivery Tubes
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
TANDEM
Veřejná soutěž
TANDEM 5 (SMPO20081)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
FT-TA5/073
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
*Research of the new combustion chamber concept C(P)DT - Combustor with (Premixing) Delivery Tubes
Anotace anglicky
*The C(P)DT Project is focused on creation of design methodology, modeling and experimental evaluation of a new combustor concept C(P)DT (Combustor with (Premixing) Delivery Tubes) destined mainly for small gas turbine engines. Preliminary study of thisconception was done within the project SATE (Sophisticated (Small) Aircraft Turbine Engine) FT-TA2/034 - TANDEM MPO. It is proving, that this conception is original and very promissing. The Aim of this project is experimental evaluation of supposed parameters of this concept and numerical models creation, on whose base will be possible to design and optimize a combustion chamber upon the special customer whishes. Another result of this project will be creation of a high-end center and knowledges for research and development of combustion chambers in the Czech Rep. It is needed to say, that such centre have been still missing in the Czech Rep. and there is big industrial pressure for creation that centre.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JT - Pohon, motory a paliva
CEP - vedlejší obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20301 - Mechanical engineering<br>20304 - Aerospace engineering<br>20704 - Energy and fuels
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výsledkem projektu je nová spalovací komora typu CPDT-JETIS vykazující v provozním rozsahu snížení emisí CO o 50% a NOx o 20-50% oproti původní spalovací komoře klasického typu používáme v motoru TJ100.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 4. 2008
Ukončení řešení
31. 12. 2010
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
18. 3. 2010
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP11-MPO-FT-U/01:1
Datum dodání záznamu
22. 6. 2011
Finance
Celkové uznané náklady
29 998 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
20 373 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
9 624 tis. Kč