VÝZKUM VÍCESTUPŇOVÉ VIBROIZOLACE ŘIDIČE V KABINÁCH KOLESOVÝCH RYPADEL A PRACOVNÍCH STROJŮ
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
TANDEM
Veřejná soutěž
TANDEM 5 (SMPO20081)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
FT-TA5/102
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
RESEARCH OF MULTI-DEGREES VIBROISOLATION OF AN OPERATOR IN WHEEL-EXCAVATOR AND ENGINEERING VEHICLES CABS
Anotace anglicky
The gist of the project is not only a complex research of 3D vibration influences acting on the biomechanical system but also an analysis of quality of drivers' seat vibroisolation in elastic suspended cabs of wheel excavators or at others subjects as the case may be. The experimental equipment - a platform with six degrees of freedom in the hydrodynamics laboratory - provides identification and objective consideration of vibroisolation quality after measuring data evaluation - not only from the viewpoint of weighted accelerations in particular points and directions, but also from the viewpoint of energy dissipation in the biomechanical system or in pursued vibroisolation degrees. The developed and gradually verified methodics of evaluation of 3D vibrations on the biomechanical system will be used by designers and seat producers, especially for engineering vehicles and wheel excavators.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - vedlejší obor
DH - Báňský průmysl včetně těžby a zpracování uhlí
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20104 - Transport engineering<br>20701 - Environmental and geological engineering, geotechnics<br>20702 - Petroleum engineering (fuel, oils)<br>20703 - Mining and mineral processing
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hlavním výsledkem projektu je funkční prototyp unikátního odpružení kabiny kolesového rypadla SchRs 1320 s využitím lanového zavěšení a třecích tlumičů. V rámci řešení byla vypracována a ověřena metodika pro návrh odpružení kabin pracovních strojů.
Termíny řešení
Zahájení řešení
14. 3. 2008
Ukončení řešení
31. 12. 2010
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
3. 6. 2010
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP11-MPO-FT-U/01:1
Datum dodání záznamu
22. 6. 2011
Finance
Celkové uznané náklady
25 012 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
16 861 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
8 152 tis. Kč