Hybridní lokomotiva a elektronická optimalizace energetiky jejího provozu
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
TRIO
Veřejná soutěž
TRIO 1 (SMPO201600001)
Hlavní účastníci
CZ LOKO, a.s.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
2016FV10724
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Hybrid locomotive and energy electronical optimalization of operation
Anotace anglicky
The aim of the project is development of a hybrid diesel locomotive with electric power transmission including control system. Development will be directed to improving the energy management of locomotive, where braking kinetic energy of the vehicle will be stored in the accumulator. This energy will be used retrospectively for traction drive and for auxiliary drives. Another way to reduce fuel consumption in particular is the operation of an internal combustion engine in optimal mode with minimum fuel consumption, when total emissions also minimizes. Output of the project will be the functional samples of hybrid locomotive and its subsystems, including control system and accumulator system. The project gives new knowledge with design of hybrid locomotive drive, with the control system of locomotive, with the operating characteristics, and with the possible achievement of savings of fossil fuels in the different modes work locomotive. Another aim is to test of the safety and reliability of the used technology.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JT - Pohon, motory a paliva
CEP - vedlejší obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt dosáhl stanovených cílů a výstupů projektu. Výsledkem řešení projektu jsou hybridní pohon posunovací lokomotivy, akumulační systém hybridní lokomotivy, zdrojová soustava pro dobíjení akumulačního systému, hybridní lokomotiva, zařízení pro monitoring provozního stavu drážního vozidla, zejména hybridní lokomotivy a pohonný řetěz hybridní lokomotivy.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 4. 2016
Ukončení řešení
31. 12. 2019
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 3. 2019
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP20-MPO-FV-U
Datum dodání záznamu
18. 4. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
49 177 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
19 985 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
29 193 tis. Kč