Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
FV10724

Hybridní lokomotiva a elektronická optimalizace energetiky jejího provozu

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Program

    TRIO

  • Veřejná soutěž

    TRIO 1 (SMPO201600001)

  • Hlavní účastníci

    CZ LOKO, a.s.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    2016FV10724

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Hybrid locomotive and energy electronical optimalization of operation

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is development of a hybrid diesel locomotive with electric power transmission including control system. Development will be directed to improving the energy management of locomotive, where braking kinetic energy of the vehicle will be stored in the accumulator. This energy will be used retrospectively for traction drive and for auxiliary drives. Another way to reduce fuel consumption in particular is the operation of an internal combustion engine in optimal mode with minimum fuel consumption, when total emissions also minimizes. Output of the project will be the functional samples of hybrid locomotive and its subsystems, including control system and accumulator system. The project gives new knowledge with design of hybrid locomotive drive, with the control system of locomotive, with the operating characteristics, and with the possible achievement of savings of fossil fuels in the different modes work locomotive. Another aim is to test of the safety and reliability of the used technology.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • CEP - vedlejší obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt dosáhl stanovených cílů a výstupů projektu. Výsledkem řešení projektu jsou hybridní pohon posunovací lokomotivy, akumulační systém hybridní lokomotivy, zdrojová soustava pro dobíjení akumulačního systému, hybridní lokomotiva, zařízení pro monitoring provozního stavu drážního vozidla, zejména hybridní lokomotivy a pohonný řetěz hybridní lokomotivy.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 4. 2016

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2019

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 3. 2019

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP20-MPO-FV-U

  • Datum dodání záznamu

    18. 4. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    49 177 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    19 985 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    29 193 tis. Kč