Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
FV20341

Nová generace ložisek pro železniční aplikace s prodlouženým servisním intervalem

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Program

    TRIO

  • Veřejná soutěž

    TRIO 2 (SMPO201700001)

  • Hlavní účastníci

    ZKL Klášterec nad Ohří, akciová společnost

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    2017FV20341

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    The new generation of bearings for railway applications with extended service interval

  • Anotace anglicky

    The increasing requirements on extended service intervals of bearings in railway applications lead to innovation in the field of material processing, internal geometry and used materials including lubricants. The project is dedicated to the attention to the development of lubricant with the demand for an increased service life exceeding the planned raid kilometres to general repairs of the chassis. This will be grease with suitable additives. At the same time it is necessary to ensure the appropriate tribological conditions in contact of rolling element with the raceways. The modification of geometry will be made to maintain the bearing performance parameters, reduce the friction in contact and to facilitate the renewal of the lubricant film on the surface of the parts. Bearings with innovated parameters of geometry and the composition of the lubricant will be subjected to the tests in the laboratory and operating conditions. The project's goal is to achieve an extension of the service intervals of bearings, the development of the new composition of the grease and the innovation of the internal structure of selected axle bearings. The output of the project is a certified prototype of bearing and deepening of the knowledge in the field of tribology.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - vedlejší obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt dosáhl stanovených cílů a výstupů projektu. Výsledkem řešení projektu je prototyp ložiska CRU 130 x 240 TNG s prodlouženým servisním intervalem a technologie výroby ložisek s prodlouženým servisním intervalem.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 7. 2017

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2020

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    25. 3. 2020

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-MPO-FV-U

  • Datum dodání záznamu

    15. 5. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    26 858 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    13 740 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    13 118 tis. Kč