Nová generace ložisek pro železniční aplikace s prodlouženým servisním intervalem
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
TRIO
Veřejná soutěž
TRIO 2 (SMPO201700001)
Hlavní účastníci
ZKL Klášterec nad Ohří, akciová společnost
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
2017FV20341
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
The new generation of bearings for railway applications with extended service interval
Anotace anglicky
The increasing requirements on extended service intervals of bearings in railway applications lead to innovation in the field of material processing, internal geometry and used materials including lubricants. The project is dedicated to the attention to the development of lubricant with the demand for an increased service life exceeding the planned raid kilometres to general repairs of the chassis. This will be grease with suitable additives. At the same time it is necessary to ensure the appropriate tribological conditions in contact of rolling element with the raceways. The modification of geometry will be made to maintain the bearing performance parameters, reduce the friction in contact and to facilitate the renewal of the lubricant film on the surface of the parts. Bearings with innovated parameters of geometry and the composition of the lubricant will be subjected to the tests in the laboratory and operating conditions. The project's goal is to achieve an extension of the service intervals of bearings, the development of the new composition of the grease and the innovation of the internal structure of selected axle bearings. The output of the project is a certified prototype of bearing and deepening of the knowledge in the field of tribology.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - vedlejší obor
JR - Ostatní strojírenství
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt dosáhl stanovených cílů a výstupů projektu. Výsledkem řešení projektu je prototyp ložiska CRU 130 x 240 TNG s prodlouženým servisním intervalem a technologie výroby ložisek s prodlouženým servisním intervalem.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 7. 2017
Ukončení řešení
31. 12. 2020
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
25. 3. 2020
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP21-MPO-FV-U
Datum dodání záznamu
15. 5. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
26 858 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
13 740 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
13 118 tis. Kč