Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
FV20441

Výzkum a vývoj bezpečného čela tramvaje

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Program

    TRIO

  • Veřejná soutěž

    TRIO 2 (SMPO201700001)

  • Hlavní účastníci

    ŠKODA TRANSPORTATION a.s.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    2017FV20441

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Research and development of safe tram face

  • Anotace anglicky

    The main objective of the project is to achieve increased safety for pedestrians through mitigate the consequences in the event of a collision with the front of the tram. The project also aims at influencing the development of European legislation in this area with the active transmission of knowledge from the project to a working group of CEN / TC 256 / SC 2 / WG2. Also the possible benefits of deployment of active safety systems will be assessed. Both positive and negative effects of application of such systems will be evaluated, not only in terms of pedestrians, but also in terms of the safety of passengers inside the tram and the driver.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - vedlejší obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt dosáhl stanovených cílů a výstupů projektu. Výsledkem řešení projektu je zhotovení funkčního vzorku čela tramvaje se sníženým rizikem poranění chodce při střetu s tramvají, který je vyroben ze speciálních materiálů s dobrými elastickými vlastnostmi, z děleného čelního skla, obsahuje zařízení zabraňující vniknutí ležící osoby pod vozidlo, absorpční prvky pro pohlcování energie při srážce a kamerový systém monitorující bok vozidla, a ve kterém jsou zabudovány aktivní bezpečnostní prvky, senzory, long range radary, short range radary, lidary, kamery, ultrazvukové senzory a systém včasného varování okolních chodců a asistent řidiče pro včasné varování před překážkou. V interiéru je vytvořena posuvná ochranná ocelová obálka, která zajišťuje bezpečnost řidiče při kolizích a zabránění vniknutí cizích objektů do prostoru řidiče.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 10. 2017

  • Ukončení řešení

    31. 5. 2021

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    22. 3. 2021

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP22-MPO-FV-U

  • Datum dodání záznamu

    18. 4. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    25 610 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    16 364 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    9 246 tis. Kč