Výzkum a vývoj bezpečného čela tramvaje
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
TRIO
Veřejná soutěž
TRIO 2 (SMPO201700001)
Hlavní účastníci
ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
2017FV20441
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Research and development of safe tram face
Anotace anglicky
The main objective of the project is to achieve increased safety for pedestrians through mitigate the consequences in the event of a collision with the front of the tram. The project also aims at influencing the development of European legislation in this area with the active transmission of knowledge from the project to a working group of CEN / TC 256 / SC 2 / WG2. Also the possible benefits of deployment of active safety systems will be assessed. Both positive and negative effects of application of such systems will be evaluated, not only in terms of pedestrians, but also in terms of the safety of passengers inside the tram and the driver.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - vedlejší obor
JR - Ostatní strojírenství
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt dosáhl stanovených cílů a výstupů projektu. Výsledkem řešení projektu je zhotovení funkčního vzorku čela tramvaje se sníženým rizikem poranění chodce při střetu s tramvají, který je vyroben ze speciálních materiálů s dobrými elastickými vlastnostmi, z děleného čelního skla, obsahuje zařízení zabraňující vniknutí ležící osoby pod vozidlo, absorpční prvky pro pohlcování energie při srážce a kamerový systém monitorující bok vozidla, a ve kterém jsou zabudovány aktivní bezpečnostní prvky, senzory, long range radary, short range radary, lidary, kamery, ultrazvukové senzory a systém včasného varování okolních chodců a asistent řidiče pro včasné varování před překážkou. V interiéru je vytvořena posuvná ochranná ocelová obálka, která zajišťuje bezpečnost řidiče při kolizích a zabránění vniknutí cizích objektů do prostoru řidiče.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 10. 2017
Ukončení řešení
31. 5. 2021
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
22. 3. 2021
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP22-MPO-FV-U
Datum dodání záznamu
18. 4. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
25 610 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
16 364 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
9 246 tis. Kč