Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
FV40214

Snižování energetické náročnosti dopravy inovováním telematického systému a zavedením hodnocení stylu jízdy řidičů

Cíle projektu

Hlavním cílem projektu je inovace telematického systému sledování mobilních strojů s rozšířenými funkcemi. Inovace spočívá jak v hardwarové, tak softwarové části telematického systému. Cílem je zajistit, aby telematická jednotka dokázala přijímat provozní parametry z mobilních strojů s maximální frekvencí 1 s a odesílat tyto parametry pro vyhodnocení stylu řízení řidiče do webové a mobilní aplikace pro včasné varování uživatele/řidiče o pozitivním či negativním jízdním stylu řidiče. Dále bude inovovaná telematická jednotka sloužit i jako „černá skřínka vozidla“, tzn., že veškerá data budou zaznamenávána do paměti telematické jednotky a odesílána do webové a mobilní aplikace. Vyhodnocování stylu řízení řidiče bude mít vliv na snížení nehodovosti (bezpečnost silničního provozu) a opotřebení strojů, podpoří hospo-dárnost využívání strojů a předpokládá také úsporu administrativy řidičů.

Klíčová slova

telematicsdriving styletraffic safetyfuel economymobile machines, sensor

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Program

    TRIO

  • Veřejná soutěž

    TRIO 4 (SMPO201900001)

  • Hlavní účastníci

    Partner mb, s.r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    2019FV40214

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Reducing the energy intensity of transport by innovation the telematics system and introducing of evaluation driving style

  • Anotace anglicky

    The main objective of the project is to innovate the telematics system for monitoring mobile machines with extended functions. Innovation lies in both the hardware and the software part of the telematic system. The aim is to ensure that the telematics unit is able to receive operating parameters from mobile machines with a maximum frequency of 1 s and to send these parameters for assessing the driver's style in the web and mobile application for early warning of the driver / driver about the positive or negative driving style of the driver. Furthermore, the innovated telematics unit will serve as the 'black box of the vehicle', ie all data will be recorded in the memory of the telematics unit and sent to the web and mobile applications. Evaluating the driver's style will have an impact on the reduction of accidents (road safety) and machine wear, promotes the economy of machine utilization, and also assumes the savings of driver administration.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
    JB - Senzory, čidla, měření a regulace
    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt dosáhl stanovených cílů a výstupů projektu. Výsledkem řešení projektu je telematická jednotka, inovovaná kapacitní sonda na měření hladiny kapaliny v zásobníku a SW pro monitorování hospodárnosti a bezpečnosti provozu mobilních strojů.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2019

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2021

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    22. 3. 2021

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP22-MPO-FV-U

  • Datum dodání záznamu

    11. 4. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    11 470 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    7 725 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    3 745 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

11 470 tis. Kč

Statní podpora

7 725 tis. Kč

67%


Poskytovatel

Ministerstvo průmyslu a obchodu

OECD FORD

Electrical and electronic engineering

Doba řešení

01. 01. 2019 - 31. 12. 2021