Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
FW01010364

Aplikace vysokofrekvenčního mechanického vibrování pro zvyšování únavové pevnosti a životnosti svarových spojů komponent kolejových vozidel

Cíle projektu

Hlavním cílem projektu je ověření potenciálu aplikace technologie vysokofrekvenčního mechanického vibrování jako alternativní dodatečné úpravy svarů při inovacích a vývoji nových komponent kolejových vozidel. Toto má vést hlavně k prodloužení jejich životnosti a zvýšení jejich provozní spolehlivosti při současném snížení hmotnosti a snížení výrobních a provozních nákladů. Pro podmínky konkrétního výrobního podniku budou ověřena nedávná doporučení Mezinárodního svářečského institutu pro výpočtové navrhování a posuzování svařovaných konstrukčních uzlů s touto moderní technologickou úpravou, označovanou jako HFMI.

Klíčová slova

HFMIrailway engineeringtechnology, welding

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    TREND

  • Veřejná soutěž

    TREND 1 (STA02019FW010)

  • Hlavní účastníci

    ŠKODA TRANSPORTATION a.s.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    FW01010364 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Application of high frequency mechanical vibration for increasing fatigue strength and durability of welded joints of rail vehicle components

  • Anotace anglicky

    The main objective of the project is verify the potential of high-frequency mechanical vibration technology as an alternative additional treatment of welds during innovation and development of new rolling stock components.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20301 - Mechanical engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20501 - Materials engineering

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    JG - Hutnictví, kovové materiály
    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
    JP - Průmyslové procesy a zpracování
    JR - Ostatní strojírenství
    JT - Pohon, motory a paliva

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2020

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2024

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-TA0-FW-R

  • Datum dodání záznamu

    20. 2. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    32 324 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    21 467 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    10 762 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

32 324 tis. Kč

Statní podpora

21 467 tis. Kč

66%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Transport engineering

Doba řešení

01. 01. 2020 - 31. 12. 2024