Aplikace vysokofrekvenčního mechanického vibrování pro zvyšování únavové pevnosti a životnosti svarových spojů komponent kolejových vozidel
Cíle projektu
Hlavním cílem projektu je ověření potenciálu aplikace technologie vysokofrekvenčního mechanického vibrování jako alternativní dodatečné úpravy svarů při inovacích a vývoji nových komponent kolejových vozidel. Toto má vést hlavně k prodloužení jejich životnosti a zvýšení jejich provozní spolehlivosti při současném snížení hmotnosti a snížení výrobních a provozních nákladů. Pro podmínky konkrétního výrobního podniku budou ověřena nedávná doporučení Mezinárodního svářečského institutu pro výpočtové navrhování a posuzování svařovaných konstrukčních uzlů s touto moderní technologickou úpravou, označovanou jako HFMI.
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
TREND
Veřejná soutěž
TREND 1 (STA02019FW010)
Hlavní účastníci
ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
FW01010364 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Application of high frequency mechanical vibration for increasing fatigue strength and durability of welded joints of rail vehicle components
Anotace anglicky
The main objective of the project is verify the potential of high-frequency mechanical vibration technology as an alternative additional treatment of welds during innovation and development of new rolling stock components.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20301 - Mechanical engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
20501 - Materials engineering
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)JG - Hutnictví, kovové materiály
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
JP - Průmyslové procesy a zpracování
JR - Ostatní strojírenství
JT - Pohon, motory a paliva
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2020
Ukončení řešení
31. 12. 2024
Poslední stav řešení
K - Končící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-FW-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
32 324 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
21 467 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
10 762 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
32 324 tis. Kč
Statní podpora
21 467 tis. Kč
66%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 01. 2020 - 31. 12. 2024