Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
FW03010014

Vývoj nákladního vozidla s vodíkovým palivovým článkem

Cíle projektu

Cílem projektu je vývoj plně elektrifikovaného nákladního vozidla s pohonem na principu vodíkového palivového článku. Projekt svým zaměřením reaguje na aktuální potřebu a snahu EU a členských států dlouhodobě a trvale snižovat emise skleníkových plynů ve všech sektorech. Elektrifikace nákladních vozidel se dlouhou dobu jevila jako problematická, ať už z důvodů nedostatečné energetické hustoty baterií nebo z náročných podmínek prostředí v němž jsou nákladní automobily provozovány. Kromě vývoje vodíkového pohonu bude pozornost zaměřena na řešení problémů ovlivňujících užitné vlastnosti vozidla, životnost palivového článku a jeho spolehlivost - eliminace vibrací, vývoje pokročilých vzduchových filtrů a optimalizaci startu za nízkých teplot, na přípravu vozidla pro homologaci a uvedení na trh.

Klíčová slova

hydrogenfuel celalternative fuels

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    TREND

  • Veřejná soutěž

    TREND 3 (STA02020FW030)

  • Hlavní účastníci

    ÚJV Řež, a. s.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    FW03010014 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Development of a heavy-duty vehicle with a hydrogen fuel cell

  • Anotace anglicky

    The proposed project aims to develop a fully electrified heavy-duty vehicle with a hydrogen fuel cell based propulsion. The project goal reacts to the longstanding need and incentive of the EU and its member states to decrease greenhouse gas emissions in all sectors. The electrification of heavy-duty vehicles was considered to be problematic, be it for the insufficient energy density of batteries or due to the environmental demands in the locations where these heavy-duty vehicles are operated. The development will not only be focused on the fuel cell based propulsion system but will also strive to solve the issues that affect the durability of the fuel cell or the vehicle usability. This mainly concerns isolating the fuel cell from vibrations, cold-start optimization, etc.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    10405 - Electrochemistry (dry cells, batteries, fuel cells, corrosion metals, electrolysis)

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20302 - Applied mechanics

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    CG - Elektrochemie
    GB - Zemědělské stroje a stavby
    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
    JB - Senzory, čidla, měření a regulace
    JQ - Strojní zařízení a nástroje

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2021

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2023

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-TA0-FW-U

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    59 305 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    35 700 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    23 604 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

59 305 tis. Kč

Statní podpora

35 700 tis. Kč

60%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Electrical and electronic engineering

Doba řešení

01. 01. 2021 - 31. 12. 2023