Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
FW03010149

Návrh nové konstrukce kola pro nákladní přepravu s vyššími užitnými vlastnostmi

Cíle projektu

Cílem navrhovaného projektu je vývoj prototypu nového napěťově optimalizovaného kola konstrukce BTG čtvrté generace s vyššími užitnými vlastnostmi. Jeho design bude odvozen na základě komplexní metodiky návrhu napěťově optimalizovaného kola, která bude vyvinuta v rámci tohoto projektu. Tato metodika bude navržena tak, aby brala do úvahy vložené cykly intenzivního brzdění a zároveň splňovala veškeré požadavky stávajících norem a zkoušek nutných pro provoz těchto železničních kol. Tyto kola čtvrté generace postupně nahradí portfolio již vyráběných napěťově-optimalizovaných kol a zvýší tak konkurenceschopnost BTG na globálním trhu s železničními koly. Lepší znalost únavových vlastností také umožní efektivnější optimalizaci hmotnosti a snížení hlukové emise u vyvinutých kol.

Klíčová slova

Fatigue lifetime predictionrailway wheelsbraking cyclesresidual stresses

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    TREND

  • Veřejná soutěž

    TREND 3 (STA02020FW030)

  • Hlavní účastníci

    BONATRANS GROUP a.s.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    FW03010149 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    New wheel design for freight transport with higher utility properties

  • Anotace anglicky

    The aim of the proposed project is to develop a prototype of a new stress-optimized wheel of the fourth generation BTG design with higher utility properties. Its design will be derived on the basis of a comprehensive methodology, which will be developed within this project. This methodology will be designed to take into account the applied intensive braking cycles while meeting all the requirements of existing standards necessary for the operation of these wheels. These fourth-generation wheels will gradually replace the portfolio of stress-optimized wheels already in production, thus increasing BTG's competitiveness in the global market. Better knowledge of fatigue properties will also allow more efficient weight optimization and noise emission reduction for developed wheels.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20301 - Mechanical engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20302 - Applied mechanics

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    20306 - Audio engineering, reliability analysis

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    GB - Zemědělské stroje a stavby
    JL - Únava materiálu a lomová mechanika
    JQ - Strojní zařízení a nástroje
    JR - Ostatní strojírenství
    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví
    JT - Pohon, motory a paliva

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 4. 2021

  • Ukončení řešení

    31. 3. 2025

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2024

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-FW-R

  • Datum dodání záznamu

    20. 2. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    28 134 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    18 636 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    9 497 tis. Kč