Nanoradar pro autonomní jízdu nákladních vozů a jeho industrializace 4.0
Cíle projektu
Cílem projektu je vyzkoumat a vyvinout inovativní nanoradarový senzor pro autonomní jízdu nákladních vozů. Výzkum a vývoj obsáhne oblasti radarové technologie, mechanického návrhu, HW a SW aspektů, automatizace a řízení, strojového učení, zpracování signálu, validace a testování. Součástí vývoje radaru bude zároveň výzkum a vývoj dvou funkcí autonomní jízdy, jež budou využívány pro demonstrace technologie směrem k zákazníkům. Radar bude vyvinut na základě principů rámce Průmyslu 4.0. To znamená, že bude vyvinuto digitální dvojče nanoradaru sloužící k virtuálnímu vývoji výrobní linky a ladění výrobního procesu. Digitální dvojče zároveň umožní zefektivnění realizace zákaznických modifikací senzoru dle individuálních požadavků odběratelů a tedy zefektivnění a zlevnění výrobního procesu.
Klíčová slova
autonomous drivingautonomous truckautomotivedigital twindriver assistant systemsIndustry 4.0Product 4.0machine learningnanoradarobject detectionobject classificationtestingvalidation
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
TREND
Veřejná soutěž
TREND 3 (STA02020FW030)
Hlavní účastníci
Valeo Autoklimatizace k.s.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
FW03010614 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Nanoradar for autonomous driving of trucks and its industrialization 4.0
Anotace anglicky
The aim of the project is to research and develop an innovative nanoradar sensor for autonomous driving of trucks. The research and development will encompass respective fields in radar technology, mechanical design, HW and SW aspects, automation and control, machine learning, signal processing, validation and testing. Part of the radar development will contain research and development of two autonomous driving functions, which will be used for customer demonstration purposes. The radar itself will be designed considering the Industry 4.0 principles. A digital twin of the product, serving the virtual design of the manufacturing plant and adaptation of manufacturing processes, will be developed. It will allow for improvements in product customization, leading to time and cost savings.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20201 - Electrical and electronic engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20205 - Automation and control systems
OECD FORD - další vedlejší obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
BC - Teorie a systémy řízení
BD - Teorie informace
IN - Informatika
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2021
Ukončení řešení
31. 12. 2023
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-FW-U
Datum dodání záznamu
28. 6. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
31 469 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
18 845 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
12 725 tis. Kč
Uznané náklady
31 469 tis. Kč
Statní podpora
18 845 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Electrical and electronic engineering
Doba řešení
01. 01. 2021 - 31. 12. 2023