Levebee Word Problems Tutor
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
TWIST
Veřejná soutěž
SMPO202500001
Hlavní účastníci
Levebee s.r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
FY01010114
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Levebee Word Problems Tutor
Anotace anglicky
The aim of the project is to develop a new software product called "Levebee Word Problems Tutor", which will be used for teaching mathematical word problems at the elementary school. The product is entirely based on research and implementation of AI in the process of pedagogical analysis and teaching of sub-skills needed for solving word problems. This product will quadruple the company's sales and allow Levebee to enter the strong US market, stabilizing the company economically and growing the company in the long term. The sub-goals of the solution are to accomplish: Pedagogical research based on the analysis of video recordings of live tutors and students to map the necessary AI tutor-student interactions. Applied research on an AI word problem generator whose outputs are tailored to pedagogical parameters such as language difficulty, level of redundant information or mathematical operation used. Human-Computer Interaction research on interactive exercises, which aims to find an appropriate user-interaction form of the exercise that is comprehensible to children while meeting the necessary psychometric parameters. Applied research on an AI evaluator for generating feedback, which will generate pedagogically effective feedback based on data on student interactions with exercises, including screenshots. Applied research on an AI generator of pedagogical assessments reports that will be used by teachers to assess what sub-skills a student has hidden gaps in and how they need to be supported. Iterative pilot research in a real school setting to identify and then correct gaps in previous research. Development of a final software product based on a combination of findings from each research. The new Levebee Word Problems Tutor product will be fully ready for sale in the Czech Republic and the USA. Efficacy research of the final product through a scientific study of educational impact, which is a prerequisite for sales in the USA.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi<br>AM - Pedagogika a školství<br>BC - Teorie a systémy řízení<br>BD - Teorie informace<br>IN - Informatika
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 9. 2025
Ukončení řešení
31. 8. 2027
Poslední stav řešení
Z - Začínající víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-MPO-FY-R
Datum dodání záznamu
30. 9. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
10 496 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
6 705 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
3 791 tis. Kč