Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
FY01010182

WRDATACENTRUM_TWIST

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Program

    TWIST

  • Veřejná soutěž

    SMPO202500001

  • Hlavní účastníci

    WRDATACENTRUM s.r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    FY01010182

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    VRMentor - Intelligent virtual teacher for special education

  • Anotace anglicky

    The primary goal of the project is to develop an innovative tool utilizing virtual reality (VR) to support individuals with autism spectrum disorder (ASD). This tool will be designed to enhance social skills, manage everyday situations, and strengthen overall cognitive abilities. Within an immersive virtual reality environment, users will be guided by a personalized virtual instructor (avatar), allowing them to repeatedly practice challenging real-world situations. The project emphasizes the combination of VR technologies with proven pedagogical and therapeutic methods, enabling a safe and effective simulation in a controlled environment without the stress of real-world interactions. This approach supports not only the development of individual skills but also the reduction of anxiety and improved adaptability in daily life. Specific Objectives ● Development of interactive modules tailored to the specific needs of individuals with ASD, such as practicing social interactions, managing changes, and engaging in physical and cognitive activities. ● Collaboration with special education schools, therapy centers, and families to test and optimize the solution. ● Creation of methodological materials and user support for educators, therapists, and caregivers. ● Increasing the accessibility of modern technologies in special education and therapeutic interventions in the Czech Republic. Expected Outcome The project will result in a tool that improves the quality of life for individuals with ASD and facilitates their better integration into society. At the same time, it will assist educators and caregivers in implementing modern technologies into their professional practice, fostering a more inclusive and effective learning environment.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    20204 - Robotics and automatic control

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AM - Pedagogika a školství<br>JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 9. 2025

  • Ukončení řešení

    31. 8. 2027

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-MPO-FY-R

  • Datum dodání záznamu

    9. 10. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    38 224 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    24 609 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    13 616 tis. Kč