WRDATACENTRUM_TWIST
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
TWIST
Veřejná soutěž
SMPO202500001
Hlavní účastníci
WRDATACENTRUM s.r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
FY01010182
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
VRMentor - Intelligent virtual teacher for special education
Anotace anglicky
The primary goal of the project is to develop an innovative tool utilizing virtual reality (VR) to support individuals with autism spectrum disorder (ASD). This tool will be designed to enhance social skills, manage everyday situations, and strengthen overall cognitive abilities. Within an immersive virtual reality environment, users will be guided by a personalized virtual instructor (avatar), allowing them to repeatedly practice challenging real-world situations. The project emphasizes the combination of VR technologies with proven pedagogical and therapeutic methods, enabling a safe and effective simulation in a controlled environment without the stress of real-world interactions. This approach supports not only the development of individual skills but also the reduction of anxiety and improved adaptability in daily life. Specific Objectives ● Development of interactive modules tailored to the specific needs of individuals with ASD, such as practicing social interactions, managing changes, and engaging in physical and cognitive activities. ● Collaboration with special education schools, therapy centers, and families to test and optimize the solution. ● Creation of methodological materials and user support for educators, therapists, and caregivers. ● Increasing the accessibility of modern technologies in special education and therapeutic interventions in the Czech Republic. Expected Outcome The project will result in a tool that improves the quality of life for individuals with ASD and facilitates their better integration into society. At the same time, it will assist educators and caregivers in implementing modern technologies into their professional practice, fostering a more inclusive and effective learning environment.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20204 - Robotics and automatic control
OECD FORD - vedlejší obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AM - Pedagogika a školství<br>JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 9. 2025
Ukončení řešení
31. 8. 2027
Poslední stav řešení
Z - Začínající víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP25-MPO-FY-R
Datum dodání záznamu
9. 10. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
38 224 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
24 609 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
13 616 tis. Kč