Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimalizace a součinnost brzdových systémů kolejových vozidel

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Pardubice / Dopravní fakulta Jana Pernera

  • Druh soutěže

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Optimalization and cooperation of rail vehicle brake systems

  • Anotace anglicky

    Along with the raise of speed of railway traffic (up to 300 lan/h) the claims on the reliability of braking systems go up quickly. The increase of adhesion braking systems performance brings to pass numbers of phenomena, which are necessary to solve. Most important from the ones are these: - problems of the mutual co-operation of braking systems on the vehicle - increased mechanical stress of brake modules - limit adhesion conditions between wheel and rail - high heat loading of function brake modules and consequently creation of heat cracks - deterioration of dynamic behaviour of the vehicle system. The problem will be solved with help of the computers simulation of braking, including mathematical model, which researchs the observation and the optimumsolution of phenomenons mentioned above. Furthermore the model of the optimum co-operation of brake systems on the vehicle will be project. Also the project includes the construction of testing equipment for discovering of real braking ahara

Vědní obory

  • Kategorie VaV

  • CEP - hlavní obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20104 - Transport engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Řešení projektu probíhalo ve třech hlavních směrech: teoretický výzkum adheze kola a kolejnice při brzdění a vlivu tepelných efektů vyúsťující ve vytvoření simulačních programů pro praktická řešení vývoje nových vozidel a rekonstrukce železničních nehod,

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 1998

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2000

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2001/GA0/GA01GA/U/N/9:4

  • Datum dodání záznamu

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 134 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 134 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč