Optimalizace a součinnost brzdových systémů kolejových vozidel
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Univerzita Pardubice / Dopravní fakulta Jana Pernera
Druh soutěže
—
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Optimalization and cooperation of rail vehicle brake systems
Anotace anglicky
Along with the raise of speed of railway traffic (up to 300 lan/h) the claims on the reliability of braking systems go up quickly. The increase of adhesion braking systems performance brings to pass numbers of phenomena, which are necessary to solve. Most important from the ones are these: - problems of the mutual co-operation of braking systems on the vehicle - increased mechanical stress of brake modules - limit adhesion conditions between wheel and rail - high heat loading of function brake modules and consequently creation of heat cracks - deterioration of dynamic behaviour of the vehicle system. The problem will be solved with help of the computers simulation of braking, including mathematical model, which researchs the observation and the optimumsolution of phenomenons mentioned above. Furthermore the model of the optimum co-operation of brake systems on the vehicle will be project. Also the project includes the construction of testing equipment for discovering of real braking ahara
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20104 - Transport engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení projektu probíhalo ve třech hlavních směrech: teoretický výzkum adheze kola a kolejnice při brzdění a vlivu tepelných efektů vyúsťující ve vytvoření simulačních programů pro praktická řešení vývoje nových vozidel a rekonstrukce železničních nehod,
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 1998
Ukončení řešení
1. 1. 2000
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2001/GA0/GA01GA/U/N/9:4
Datum dodání záznamu
—
Finance
Celkové uznané náklady
2 134 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 134 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč