Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Únava asfaltových směsí a optimalizace návrhu netuhých vozovek

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)

  • Hlavní účastníci

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta stavební

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Asphalt fatigue and pavement design optimization

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is to obtain new knowledge on fatigue processes taking place in asphalt pavements through combination of experimental research and computer modelling and to make use of it in the revision of the flexible pavement design method. Markedly increasing demands on pavement performance require design and application of new innovative pavement construction materials resistant to repeated application of more agressive axle loads and to permanent deformations affecting pavement serviceability. The use will be made of the microstructural modelling of the asphalt mix components having viscoelastic and viscoplatic behaviour in order to model the evolution of their interaction in the crack initiation stage as well as in the propagation stage.The applicability of effective accelerated fatigue tests for asphalt mixes will be analysed with regard to different external pavement exploatation conditions, the temperature effects especially. The beneficial effects of asphalt

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • CEP - vedlejší obor

    JI - Kompositní materiály

  • CEP - další vedlejší obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis<br>20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Hlavním cílem projektu bylo experimentálním výzkumem s podporou počítačového modelování získat nové poznatky o únavových procesech  probíhajících  v  asfaltových  vozovkách. Na základě analýzy laboratorních únavových zkoušek více než 60 různých typů asfa

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2002

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2004

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7

  • Datum dodání záznamu

    2. 6. 2008

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 551 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 981 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    570 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč