Zakládání staveb na výsypkách zlepšených štěrkovými sloupy
Cíle projektu
Po těžbě uhlí v povrchových dolech a jejich zasypání vnitřními výsypkami vzniká území kde se rostlé zeminy střídají s výsypkami z nadložních jílovitých zemin. Výsypky jsou nehomogenní, silně stlačitelné, dlouhodobě se přetvářejí a proto lze na nich jenvelmi obtížně a s rizikem stavět. Nepříznivé vlastnosti výsypek lze zlepšit pomocí štěrkových sloupů, kterými se vyztuží výsypka pod základy. Při výstavbě dálnice D 8 Praha - Drážďany, která u Ústí n.Labem přechází území s výsypkami, mají být některépilířemostu č. 202 a č. 203 zakládány na výsypce. Aby se zmenšilo sedání základových patek mostních pilířů, má být výsypka pod patkami zlepšena štěrkovými sloupy. Ke zjištění chování výsypky se štěrkovými sloupy pod zatíženou základovou patkou navrhujese instrumentovat podloží základu hloubkovými měřickými značkami a inklinometry. Analýza naměřených hodnot posunů jednotlivých bodů umožní získat představu o chování výsypky se štěrkovými sloupy a navrhnout způsob výpočtu sedání základů na tomto podloží.
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 2 (SGA02003GA-ST)
Hlavní účastníci
REAT s.r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Foudation of structures on a landfill with stone columns
Anotace anglicky
Open pit mining and successive backfill of open pits with internal landfills gives birth to areas where natural soils alternate with landfills of overburden clayey soils. Landfills are non-homogeneous, highly compressible, showing long-termtransformationprocesses, and therefore they may be used for construction only with great difficulties and high risks. Unfavourable properties of landfills may be improved by stone columns reinforcing the landfill below foundations. During theconstruction of the D 8 motorway Prague - Dresden, whose section nearby Ústí nad Labem runs across a territory with landfills, some piers of bridges No. 202 and 203 are to be founded on a landfill. In order to reduce the settlement of isolated footingsof bridge piers, the landfill below the footings should be improved by stone columns. To identify the behaviour of a landfill with stone columns below a loaded footing, instrumentation of foundation subsoil by means of deep benchmarks and inclinometers
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
JM - Inženýrské stavitelství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cílem praktické stránky projektu bylo na vybrané stavbě zjistit deformace v podloží základových patek tvořeném výsypkami vyztuženými štěrkovými sloupy a výsledky porovnat s projektovanými hodnotami. Při analýze sedání objektu bylo odděleno vlastn
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2003
Ukončení řešení
1. 1. 2005
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP06-GA0-GA-U/07:6
Datum dodání záznamu
15. 1. 2009
Finance
Celkové uznané náklady
2 907 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 907 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Uznané náklady
2 907 tis. Kč
Statní podpora
2 907 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
JM - Inženýrské stavitelství
Doba řešení
01. 01. 2003 - 01. 01. 2005