Modelování a zpětná analýza dopravních staveb
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
103/05/0679
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Modelling and back analysis of transport structures
Anotace anglicky
An use of the modern numerical methods for solving ambitious geotechnical problems of traffic structures is limited by realibility of entering parameters being valid for both soil and rock masses into the formulation of these problems. Solving such thosecomlicated tasks, certain disturbances in the experimental and theoretical observations occur. Deviations from the behavior of continuous means , e.g., principal involvement of irreversible deformation , existence of dilatance and contractance, validityof the principle of effective stress, effect of mean stress to the mechanical behavior, variability of coefficient of the side pressure at the initial stage of loading discrete bahavior of rock and soil means at the strength and other factors testify forthe fact that the geomechanical stability problems cannot be reduced onlay to elastic or pseudoelastic solution of the continuous media. Experimental geotechnics, although it discovered and proved these disproportions still starts with laboratory
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
JN - Stavebnictví
CEP - vedlejší obor
JM - Inženýrské stavitelství
CEP - další vedlejší obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20101 - Civil engineering<br>20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering<br>20104 - Transport engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Efektivní využití moderních analytických nebo numerických matematických metod při řešení náročných geomechanických problémů dopravních staveb je limitováno spolehlivostí s jakou jsou stanoveny základní vstupní parametry zemního a horninového prostředí. P
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2005
Ukončení řešení
31. 12. 2007
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
2. 5. 2007
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP08-GA0-GA-U/04:3
Datum dodání záznamu
16. 12. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
2 804 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 804 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč