Optimalizace vlivu podkladního systému vozovek na jejich provozní výkonnost
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 8 (SGA02005GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
103/05/2133
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Subgrade and base course optimization in pavement performance enhancement
Anotace anglicky
The aim of the project is to obtain new knowledge on function and mechanical behaviour of the subgrade and base course systems of both flexible and rigid pavements and to use it in the pavement design optimization. Using computer modelling in combinationwith experimental research in laboratory and in-situ, the methods of rational designing of cement treated and aggregate base layers as well as the subgrade soil will be verified. The experimental research will be based on FWD (Falling Weight Deflectometer) testing. The research results will be confronted with current subgrade and base course evaluation procedures of the Czech pavement design method, which procedures seem to be substantially inadequate when compared to foreign research trends. The ways will be formulated in which the research results will be incorporated in the innovation of the current Czech design method. Using micromechanical modelling of the base course materials and subgrade structures, the computer methods will
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
JM - Inženýrské stavitelství
CEP - vedlejší obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - další vedlejší obor
JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering<br>20104 - Transport engineering<br>20306 - Audio engineering, reliability analysis
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cílem projektu bylo získat kombinací počítačového modelování a experimentálního výzkumu v laboratoři a in situ nové poznatky o mechanickém působení podloží a podkladních vrstev vozovky a tyto poznatky uplatnit při optimalizaci návrhu vozovek. Z experimen
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2005
Ukončení řešení
31. 12. 2007
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
2. 5. 2007
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP08-GA0-GA-U/04:3
Datum dodání záznamu
16. 12. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
3 123 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 803 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
480 tis. Kč