Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití metod mikrosimulace pro optimalizaci návrhových prvků okružních křižovatek s ohledem na jejich bezpečnost a výkonnost, pohyb chodců a cyklistů

Cíle projektu

Cílem navrhovaného projektu je specifikovat optimální metodické postupy pro návrh parametrů okružních křižovatek, jakožto významného prvku podílejícího se na zvyšování bezpečnosti silniční dopravy. Při nepropracovaném návrhu dochází k degradaci potenciálních výhod, které okružní křižovatky poskytují - bezpečnější napojení vedlejších směrů, zjednodušení pohybu vozidel v křižovatce, zamezení nepřiměřeně rychlého průjezdu křižovatkou a zvýšení plynulosti provozu. S využitím získaných podkladů, statistik azkušeností, domácích i zahraničních, a metod mikrosimulace pomocí moderního software, budou analyzovány a optimalizovány návrhové prvky (šířkové uspořádání, vjezdy, výjezdy, funkce průpletových úseků, poloha dělících ostrůvků a přechodů pro chodce), dálese projekt zaměří na posouzení možnosti využití moderních telematických systémů pro řízení dopravy a preferenci hromadné dopravy osob na okružních křižovatkách. Analýza problematiky bude obsahovat statistické srovnání výhod a nevýhod

Klíčová slova

roundaboutcapacitydesign parameterssafety

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    103/06/1859

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Usage of microsimulation applications for roundabout design parameters optimization with regard to safety, capacity and movement of pedestrians and cy

  • Anotace anglicky

    The objective of proposed research project is to specify methodical procedures for optimization of design parameters of roundabouts, as the important element of increases in traffic safety. Invalid and incorrect design diminishes the potential advantagesof roundabouts - safer connection of subsidiary directions, easier car movements in the intersection, avoiding excessively fast passage through the intersection and increasing the fluency of traffic flow. The researcher shall verify design and capacity calculation methods used in the Czech Republic and world-wide, analyze obtained data and, with the help of microsimulation software applications, optimize design parameters (number and width of lanes, accesses, exits, function of weaving sections, positioning of pedestrian crossings and safety isles, etc.), furthermore, the utilization of modern telematic systems for traffic control and public transport priority at roundabouts will be examined. Project outputs shall include the statistical

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • CEP - vedlejší obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
    20104 - Transport engineering

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    V první fázi projektu byla zpracována rozsáhlá rešerše dostupného stavu poznání, návrhových principů a empirických dat v evropských zemích (zejména Británie, Francie, Nizozemí) i mimoevropských (zejména USA). Z těchto dat byla odvozena část doporučení pr

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2006

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2008

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    25. 4. 2008

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP09-GA0-GA-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    22. 10. 2009

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 490 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 490 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

3 490 tis. Kč

Statní podpora

3 490 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

Doba řešení

01. 01. 2006 - 31. 12. 2008