Vlivy složení suroviny a podmínek přípravy na vlastnosti silničních asfaltů
Cíle projektu
Vlastnosti silničních asfaltů jsou ovlivněny charakterem výchozí ropné suroviny. V případě polofoukaných asfaltů jsou jejich vlastnosti ovlivněny také konzistencí výchozího ropného zbytku pro oxidaci, teplotou oxidace, průtokem vzduchu a případně i katalyzátorem, je-li použit. Vlastnosti silničních asfaltů se hodnotí normovanými postupy, které ovšem nedostatečně vypovídají o tom, jak se bude vyrobený asfalt chovat ve směsi s kamenivem po její aplikaci na vozovku. Z praktického hlediska je důležitá zejména přilnavost asfaltu ke kamenivu, která významným způsobem ovlivňuje chování asfaltových směsí v praxi. Budou posouzeny vlivy složení suroviny a podmínek přípravy na vlastnosti asfaltů. Pozornost bude dále zaměřena na studium reologických vlastnostasfaltových pojiv v širokém teplotním intervalu při statickém i dynamickém zatěžování pomocí Nottingham Asphalt Testeru. Bude provedeno stanovení materiálových charakteristik zhutněných asfaltových směsí v závislosti na podmínkách přípravy asfaltového po
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Vysoká škola chemicko-technologická v Praze / Fakulta technologie ochrany prostředí
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Effect of feedstock composition and preparation conditions on properties of road asphalts
Anotace anglicky
Properties of road asphalts are influenced by the character of initial petroleum raw-material. In the case of the semi-blown asphalts , their properties depend also on the consistency of the initial petroleum residue for the oxidation, oxidation temperature, air flow rate and, eventually, on the catalyst, if used. Properties of road asphalts are evaluated by standardized procedures which, however, give little information on the fact, how the produced asphalt will behave in the mixture with aggregate after its application on the road-way. From the practical viewpoint, especially significant is the adhesivity of asphalt to aggregate, which largely affects the behaviour of asphalt mixture in practical applications. Effects of the raw-materialcomposition and preparation conditions on the properties of asphalts will be assessed. Attention will also be paid to the study of rheological properties of asphalt binders within a broad temperature interval under static and dynamic loading by means of
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
CEP - vedlejší obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - další vedlejší obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
20104 - Transport engineering
20401 - Chemical engineering (plants, products)
20402 - Chemical process engineering
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V rámci řešení projektu byl posouzen vliv ropné suroviny a reakčních podmínek přípravy na užitné vlastnosti silničních asfaltů ve vazbě na materiálové charakteristiky krytových vrstev zhutněných asfaltových směsí. Přínosem projektu je propracování proble
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 1999
Ukončení řešení
1. 1. 2001
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2002/GA0/GA02GA/U/N/7:3
Datum dodání záznamu
1. 4. 2003
Finance
Celkové uznané náklady
2 614 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 083 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
1 496 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
2 614 tis. Kč
Statní podpora
2 083 tis. Kč
79%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
Doba řešení
01. 01. 1999 - 01. 01. 2001