Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 18 (SGA0201400001)
Hlavní účastníci
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta<br>Matematický ústav AV ČR, v. v. i.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
14-01417S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Enhancing mathematics content knowledge of future primary teachers via inquiry based education
Anotace anglicky
The proposed research will focus on the opportunities to influence professional competences of future primary mathematics teachers through experienced inquiry based mathematics education (IBME). The main project activities: 1) Clarifying the concept of IBME in the Czech context. 2) Designing and testing learning environments for future primary teachers in which they experience IBME as pupils. 3) Analyzing how students are able to evolve the gained experience into strengthening their mathematical SMK. 4) Analyzing how students are able to evolve IBME environments into own illustrations, examples, explanations and powerful analogies, that is how students are able to transform the SMK into PCK.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt svým řešením přispěl ke zkvalitnění profesní přípravy budoucích učitelů a pomohl ukotvit koncept badatelsky orientované výuky matematiky v českém prostředí. Deklarované cíle projektu byly naplněny, stejně jako publikační záměr. Publikované výstupy, přestože řada z nich nevstupuje do RIV, svědčí o přínosu řešeného projektu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2014
Ukončení řešení
5. 12. 2018
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
12. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP19-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 6. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
2 096 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 096 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč