Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zkvalitňování znalostí matematického obsahu u budoucích učitelů 1. stupně prostřednictvím badatelsky orientované výuky

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 18 (SGA0201400001)

  • Hlavní účastníci

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta<br>Matematický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    14-01417S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Enhancing mathematics content knowledge of future primary teachers via inquiry based education

  • Anotace anglicky

    The proposed research will focus on the opportunities to influence professional competences of future primary mathematics teachers through experienced inquiry based mathematics education (IBME). The main project activities: 1) Clarifying the concept of IBME in the Czech context. 2) Designing and testing learning environments for future primary teachers in which they experience IBME as pupils. 3) Analyzing how students are able to evolve the gained experience into strengthening their mathematical SMK. 4) Analyzing how students are able to evolve IBME environments into own illustrations, examples, explanations and powerful analogies, that is how students are able to transform the SMK into PCK.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt svým řešením přispěl ke zkvalitnění profesní přípravy budoucích učitelů a pomohl ukotvit koncept badatelsky orientované výuky matematiky v českém prostředí. Deklarované cíle projektu byly naplněny, stejně jako publikační záměr. Publikované výstupy, přestože řada z nich nevstupuje do RIV, svědčí o přínosu řešeného projektu.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2014

  • Ukončení řešení

    5. 12. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    12. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 096 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 096 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč