Role sociálních médií v transformaci politické komunikace a občanské participace v České republice
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 18 (SGA0201400001)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Fakulta sociálních věd
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
14-05575S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
The role of social media in transformation of political communication and citizen participation in the Czech Republic
Anotace anglicky
This project will be focused on the study of the role of social media as instruments of political communication and citizen participation in the Czech Republic. The project will analyze and compare the extent of adoption and strategies of use of social media by political actors (parties, individual candidates and political communicators) in the campaign for the 2014 Czech legislative elections and the 2014 European Parliament elections. Following that, it will examine the intensity and forms of their communication with the voters using social networking sites in the post-election period. At the same time, the project will focus at examining whether and how the social networking sites are used by the citizens in order to engage with politics and to participate on the democratic political process. In this respect, it will also study the key attributes of the politics-related content on social networks and map the basic characteristics of the politically active Czech social media users, including the relationship between “online” and “offline” forms of political participation.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50801 - Journalism<br>50802 - Media and socio-cultural communication<br>60204 - General literature studies<br>60205 - Literary theory<br>60206 - Specific literatures
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cíl projektu (užívání sociálních médií jako nástrojů politické komunikace a občanské participace) byl splněn. Výsledky výzkumu byly mnohokrát prezentovány v zahraničí. Publikační výstupy (včetně článků v TOP10 Jimp) jsou v rámci mediálních studií vysoce nadstandardní (10x Jimp/Jsc; 2xB; 2xC). Projekt může sloužit jako vzor i pro jiné obory. Jeho výsledky lze uplatnit ve výuce sociálních věd.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2014
Ukončení řešení
5. 12. 2018
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
5. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP19-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 6. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
2 845 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 845 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč