Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role sociálních médií v transformaci politické komunikace a občanské participace v České republice

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 18 (SGA0201400001)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Fakulta sociálních věd

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    14-05575S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    The role of social media in transformation of political communication and citizen participation in the Czech Republic

  • Anotace anglicky

    This project will be focused on the study of the role of social media as instruments of political communication and citizen participation in the Czech Republic. The project will analyze and compare the extent of adoption and strategies of use of social media by political actors (parties, individual candidates and political communicators) in the campaign for the 2014 Czech legislative elections and the 2014 European Parliament elections. Following that, it will examine the intensity and forms of their communication with the voters using social networking sites in the post-election period. At the same time, the project will focus at examining whether and how the social networking sites are used by the citizens in order to engage with politics and to participate on the democratic political process. In this respect, it will also study the key attributes of the politics-related content on social networks and map the basic characteristics of the politically active Czech social media users, including the relationship between “online” and “offline” forms of political participation.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50801 - Journalism<br>50802 - Media and socio-cultural communication<br>60204 - General literature studies<br>60205 - Literary theory<br>60206 - Specific literatures

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Cíl projektu (užívání sociálních médií jako nástrojů politické komunikace a občanské participace) byl splněn. Výsledky výzkumu byly mnohokrát prezentovány v zahraničí. Publikační výstupy (včetně článků v TOP10 Jimp) jsou v rámci mediálních studií vysoce nadstandardní (10x Jimp/Jsc; 2xB; 2xC). Projekt může sloužit jako vzor i pro jiné obory. Jeho výsledky lze uplatnit ve výuce sociálních věd.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2014

  • Ukončení řešení

    5. 12. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    5. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 845 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 845 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč