Multifaktoriální výzkum zastavěného prostředí, aktivního životního stylu a tělesné kondice české mládeže
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 18 (SGA0201400001)
Hlavní účastníci
Univerzita Palackého v Olomouci / Fakulta tělesné kultury
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
14-26896S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Multifactorial research on built environment, active lifestyle and physical fitness in Czech adolescents
Anotace anglicky
Environmental (school, physical, built etc.) factors and physical fitness are considered important determinants of physically active lifestyle. Globally accepted models of behavioral change do not deal with physical fitness and do not reflect historic developments in population on national levels and other characteristics specific for Central Europe. The project is based on multifactorial and online approach, which enables continuity and spread of methodology, used in currently ongoing international projects. The research will be conducted repeatedly in four stages on eight basic schools and eight high schools over the Czech Republic. Physical activity will be monitored using accelerometers and pedometers as well as in online software INDARES using IPEN Adolescent Survey. Motivation for physical activity, emotional wellbeing, sports preference and physical fitness will be evaluated using applications in the INDARES software. The research will bring new findings to the theory of physical activity in different environments and will support health and the quality of life in adolescents.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Zhodnocení výsledků projektu
Byla získána avizovaná data (test-retest) od relativně rozsáhlého souboru (minimálně 700) adolescentů z několika krajských měst. Získaná data nebyla zpracována v souladu s deklarovanými cíli. Zdaleka nebylo dosaženo plánovaného počtu publikačních výstupů. Projekt nevytěžil potenciál nashromážděných cenných dat.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2014
Ukončení řešení
23. 4. 2018
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
17. 3. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP19-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 6. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
4 035 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 035 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč