Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Důsledky nízké konvergenční rychlosti ve vývoji průměru v modelech s adaptivním učením

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 18 (SGA0201400001)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Centrum pro ekonomický výzkum a doktorská studia

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    14-29410S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Consequences of Low Convergence Speed of the Mean Dynamics in Adaptive Learning Models

  • Anotace anglicky

    Previous research has identified serious problems associated with adaptive learning algorithms that are characterized by very slow convergence speed of the mean dynamics. Even when the REE under such algorithms could be shown to be learnable, this knowledge guarantees neither the learnability under a slightly different rule nor actual convergence of the real-time learning process. In this proposal we aim to further investigate properties of the learning algorithms with extremely low mean dynamics convergence speeds. We will study their welfare properties in settings where multiple variables (such as output gap and inflation) matter for the welfare loss, and also demonstrate that the previously observed in nonlinear models phenomenon of discrepancy of convergence properties between real-time learning dynamics and the approximating mean dynamics could be obtained in linear or close to linear adaptive learning models.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AH - Ekonomie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt přispívá k rychle se rozvíjející oblasti adaptivního učení v makroekonomii. Plánované výstupy nejsou splněny. Plánované byly dvě publikace, ke dni hodnocení (1,5 roku po skončení projektu) nebyla druhá ani odeslána do recenzního řízení.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2014

  • Ukončení řešení

    5. 12. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    5. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 598 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 598 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč