Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pragmatická jazyková rovina u osob s poruchami autistického spektra

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 18 (SGA0201400001)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Palackého v Olomouci / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    14-31457S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Pragmatic language level in persons with autism spectrum disorders

  • Anotace anglicky

    The main objective of the project is to detect, analyse and compare the pragmatic language level in persons with autism spectrum disorders (ASD) which is the primarily disturbed area of their communication ability. The pivotal element is creating specialized test material assessing the ability of utilising communication in the social context, which will be applied in four heterogeneous groups of clients (chidlren with ASD, children with intellectual disability, children with developmental dysphasia, and intact persons). The comparison output will be an in-depth analysis of possible deficiencies on the pragmatic language level and description of specific markers in selected groups of probands, which is a key aspect in the progress of differential diagnosis of impaired communication ability with ASD. The research is based on mixed design to be implemented in practice with a research group of speech-language therapists. The outputs will be published in internationally reviewed journals, presented at international conferences and in a specialized Czech-English monograph.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt splňuje vytyčené cíle. Je patrné, že se řešitelka s týmem problematice intenzivně a průběžně věnovali. To dokládá řada publikací, především sborníků a kapitol. Projekt lze považovat za splněný, i když ne všech publikačních aktivit bylo dosaženo.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2014

  • Ukončení řešení

    23. 4. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    17. 3. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 766 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 766 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč