Vzdělávací systém a lidský kapitál během průmyslové revoluce: Habsburská monarchie 1780 - 1914
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 19 (SGA0201500001)
Hlavní účastníci
Vysoká škola ekonomická v Praze / Národohospodářská fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
15-16481S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Schooling and Human Capital During Industrial Revolution: The Case of the Habsburg Empire, 1780 - 1914
Anotace anglicky
The emergence of modern industrial economy has historically been closely correlated with the rise of public education and the accumulation of human capital. Theoretically, the causal links between economic growth and schooling provision run both ways, but their relative strength is an empirical question. The purpose of our project is to investigate and gauge these links using historical data from the former Habsburg Empire. We aim to reconstruct the time series of school supply and school enrollment in the many provinces of the Habsburg Empire from the earliest possible date and then to look at how the public education system interacted with the rest of the economy: were industrial areas richer because they were more educated or were they more educated because the local tax base was better able to subsidize government-mandated schooling system? Connected with this is the question of political economy of school supply – who pays and who enjoys the benefits – which we plan to investigate by looking at the causes and effects of the 1869 secularization reform.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AH - Ekonomie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení projektu přineslo významné poznatky o rozvoji školství v císařském Rakousku, a tím obohatilo existující mezinárodní literaturu o vlivu masového vzdělávání na ekonomický růst. Výstupy projektu v podobě 2 publikací v renomovaných časopisech z oblasti nové hospodářské historie jsou podnětné jak pro ekonomy, tak pro historiky. Grantové prostředky byly čerpány účelně a hospodárně.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2015
Ukončení řešení
29. 11. 2019
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
17. 3. 2017
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP20-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
2. 7. 2020
Finance
Celkové uznané náklady
2 929 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 929 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč