Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávací systém a lidský kapitál během průmyslové revoluce: Habsburská monarchie 1780 - 1914

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 19 (SGA0201500001)

  • Hlavní účastníci

    Vysoká škola ekonomická v Praze / Národohospodářská fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    15-16481S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Schooling and Human Capital During Industrial Revolution: The Case of the Habsburg Empire, 1780 - 1914

  • Anotace anglicky

    The emergence of modern industrial economy has historically been closely correlated with the rise of public education and the accumulation of human capital. Theoretically, the causal links between economic growth and schooling provision run both ways, but their relative strength is an empirical question. The purpose of our project is to investigate and gauge these links using historical data from the former Habsburg Empire. We aim to reconstruct the time series of school supply and school enrollment in the many provinces of the Habsburg Empire from the earliest possible date and then to look at how the public education system interacted with the rest of the economy: were industrial areas richer because they were more educated or were they more educated because the local tax base was better able to subsidize government-mandated schooling system? Connected with this is the question of political economy of school supply – who pays and who enjoys the benefits – which we plan to investigate by looking at the causes and effects of the 1869 secularization reform.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AH - Ekonomie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50201 - Economic Theory<br>50202 - Applied Economics, Econometrics<br>50203 - Industrial relations<br>50204 - Business and management<br>50205 - Accounting<br>50206 - Finance

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Řešení projektu přineslo významné poznatky o rozvoji školství v císařském Rakousku, a tím obohatilo existující mezinárodní literaturu o vlivu masového vzdělávání na ekonomický růst. Výstupy projektu v podobě 2 publikací v renomovaných časopisech z oblasti nové hospodářské historie jsou podnětné jak pro ekonomy, tak pro historiky. Grantové prostředky byly čerpány účelně a hospodárně.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2015

  • Ukončení řešení

    29. 11. 2019

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    17. 3. 2017

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP20-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    2. 7. 2020

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 929 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 929 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč