Hodnocení kvality destinace cestovního ruchu
Cíle projektu
Předmětem projektu je navrhnout metodiku hodnocení kvality destinace cestovního ruchu v kontextu spokojenosti a loajality zákazníka. Stěžejním prvkem vědeckého zkoumání bude identifikace faktorů a vztahů mezi nimi, dimenzí a jejich významu při hodnocení kvality destinace. Faktory kvality budou analyzovány na základě aktuálních primárních dat za podpory vícerozměrných statistických metod. Východiskem bude prověření dostupných metod hodnocení kvality služeb (Kano, SERQUAL, IPA, HOLSAT, SERVPERF, Qualitest) na poli destinačního managementu. Závěrečným výstupem projektu bude navržení modelu komplexního hodnocení kvality destinace, případová studie České republiky a ověření platnosti modelu v rozdílných regionech. V této oblasti dosud absentuje všeobecně uznávaný a vědecky přijatelný teoretický základ.
Klíčová slova
travel tourismquality evaluation modeldestinationquality factorscustomer satisfactionloyaltycompetitiveness
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 19 (SGA0201500001)
Hlavní účastníci
Mendelova univerzita v Brně / Provozně ekonomická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
15-21179S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
The Quality Evaluation of Tourism Destination
Anotace anglicky
The goal of the project is to suggest a methodology for evaluating the quality of tourism destination in the context of customer satisfaction and loyalty. The centrality of the methodology will be the identification of quality factors, their interrelations, dimensions and their importance in the process of destination quality evaluation. The quality factors will be analyzed on the basis of the topical primary data with the support of multidimensional statistical methods. The basis is an examination of the available methods for evaluating service quality (Kano, SERVQUAL, IPA, HOLSAT, SERVPERF, Qualitest) on the field of destination management. The output of the project will be a model for complex tourism destination quality evaluation, case study in the Czech Republic, and model verification in different regions. In this area generally recognized and scientifically acceptable theoretical basis is missing so far.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AE - Řízení, správa a administrativa
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50602 - Public administration
50603 - Organisation theory
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Zhodnocení výsledků projektu
Cílem projektu měl být návrh nové metodologie pro hodnocení destinace v turistickém ruchu z pohledu loajality zákazníků. Výsledky projektu nedosáhly očekávané kvality a navíc nebyly naplněny tematické a metodologické cíle projektu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2015
Ukončení řešení
31. 12. 2017
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
17. 3. 2017
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP18-GA0-GA-U/02:1
Datum dodání záznamu
4. 5. 2018
Finance
Celkové uznané náklady
951 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
951 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
951 tis. Kč
Statní podpora
951 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AE - Řízení, správa a administrativa
Doba řešení
01. 01. 2015 - 31. 12. 2017