Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj vztahů v adolescenci: Využití perspektivy citové vazby, dynamicko-systémového přístupu a metody časových řad

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 20 (SGA0201600001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Fakulta sociálních studií

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    16-03059S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    The development of adolescent relationships: Using an attachment theory perspective, a dynamic systems approach, and a time-series method

  • Anotace anglicky

    Adolescents’ behavioral/emotional well-beings largely depend on their relationships. During early to late adolescence, the dynamics of adolescents’ relationships with parents, peers, and romantic partners change dramatically. Hence, the proposed project will investigate developmental processes of adolescents’ relationship networks, focusing on their relationship preferences, their predictors, and their outcomes, using two innovative approaches: dynamic systems modeling and a time-series method. First, drawing upon attachment theory and relevant empirical findings, we will develop a conceptual dynamic systems model. The model will enable us to generate hypotheses about predictors, non-linear changes, timings, interactions, and outcomes of adolescents’ relationship development. Next, these hypotheses will be tested using two-year time-series data, consisting of 24 waves. This time-series method is important because the previous studies on relationship preferences used cross-sectional or two time-point longitudinal data, which do not allow us to rigorously test developmental processes.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt má přínos pro českou psychologii a jedním článkem v impaktovaném mezinárodním časopise (Attachment & Human Development, Taylor and Francis) míří do zahraničí. Výstupy odpovídají úvazkům na projektu a naplňují cíle. Projekt přináší několik originálních výzkumných poznatků v oblasti vývoje vazby k blízkým osobám od raného do pozdního dospívání s ohledem na rodinný kontext.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2016

  • Ukončení řešení

    22. 7. 2020

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    26. 4. 2018

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 4. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    5 029 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 624 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    405 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč