Analýza pedagogického meziválečného konceptu školské reformy ve Zlíně v kontextu vzorového průmyslového města
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 20 (SGA0201600001)
Hlavní účastníci
Technická univerzita v Liberci / Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
16-13933S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
The analysis of pedagogical concepts of school reform in inter-war Zlin in the context of a model industrial company town
Anotace anglicky
The research project reviews and analyses the bases and principles of the reform of experimental schools in inter-war Zlín (1929-1939) according to the proposals of the Reform Commission of the Czechoslovakian teaching community and the reform programme of Vaclav Příhoda (1889-1979). This concept is analysed within the broader notion of the reform of life, work and society in Zlín with regard to the national rationalisation movement in Czechoslovakia. We assume that in the case of experimental education in Zlín in the inter-war years, the concept of rationalisation, as one of the precursors of modernisation, was the basic starting point of school reform; which was also seen as a part of the social reform programme in garden and model industrial towns, or as part of the so-called ‘’Reform of life’’. The research is based on an analysis of representative journals and archival sources accessed via the use of funds from foreign specialist libraries. The results will be published in the monograph and peer-reviewed journals, domestically as well as in foreign journals.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Historický projekt zkoumající školství v meziválečném Zlíně má velký přínos v ČR pro porozumění reformním pedagogickým konceptům. Řešitelé studii v prestižním impaktovaném časopise History of Education, jednu studii Jsc, dvě české odborné knihy, dvě kapitoly v zahraničních monografiích a čtyři kapitoly v českých. Výstupy překračují slíbené projektové cíle.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2016
Ukončení řešení
11. 12. 2020
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 4. 2018
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP21-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 4. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
577 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
577 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč