Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza pedagogického meziválečného konceptu školské reformy ve Zlíně v kontextu vzorového průmyslového města

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 20 (SGA0201600001)

  • Hlavní účastníci

    Technická univerzita v Liberci / Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    16-13933S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    The analysis of pedagogical concepts of school reform in inter-war Zlin in the context of a model industrial company town

  • Anotace anglicky

    The research project reviews and analyses the bases and principles of the reform of experimental schools in inter-war Zlín (1929-1939) according to the proposals of the Reform Commission of the Czechoslovakian teaching community and the reform programme of Vaclav Příhoda (1889-1979). This concept is analysed within the broader notion of the reform of life, work and society in Zlín with regard to the national rationalisation movement in Czechoslovakia. We assume that in the case of experimental education in Zlín in the inter-war years, the concept of rationalisation, as one of the precursors of modernisation, was the basic starting point of school reform; which was also seen as a part of the social reform programme in garden and model industrial towns, or as part of the so-called ‘’Reform of life’’. The research is based on an analysis of representative journals and archival sources accessed via the use of funds from foreign specialist libraries. The results will be published in the monograph and peer-reviewed journals, domestically as well as in foreign journals.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Historický projekt zkoumající školství v meziválečném Zlíně má velký přínos v ČR pro porozumění reformním pedagogickým konceptům. Řešitelé studii v prestižním impaktovaném časopise History of Education, jednu studii Jsc, dvě české odborné knihy, dvě kapitoly v zahraničních monografiích a čtyři kapitoly v českých. Výstupy překračují slíbené projektové cíle.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2016

  • Ukončení řešení

    11. 12. 2020

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    26. 4. 2018

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 4. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    577 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    577 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč