VZTAH MEZI POHYBOVÝM CHOVÁNÍM RODIČŮ A JEJICH DĚTÍ: TŘÍ-KOHORTOVÁ STUDIE DĚTÍ VE VĚKU 4-12 LET
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 20 (SGA0201600001)
Hlavní účastníci
Univerzita Palackého v Olomouci / Fakulta tělesné kultury
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
16-14620S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
ASSOCIATION BETWEEN PHYSICAL ACTIVITY BEHAVIOUR IN PARENTS AND THEIR CHILDREN: A THREE-COHORT STUDY OF CHILDREN AGED 4-12 YEARS
Anotace anglicky
From the perspective of social cognitive theory and the ecological model, parents and the family environment play an important role in child rearing and physical aktivity (PA) promotion in children. In the Czech Republic, there is still a lack of projects that objectively measure the mutual relationship between PA behaviour in parents and their children in various age categories. The main aim is to analyse the parent-child relationship in the field of PA behaviour and ascertain the correlates of PA and sedentary behaviour of parents and their children aged 4-6, 7-9, and 10-12 years. Continuous 7d monitoring of PA using pedometer Yamax wiil be applied. Attributes of the family environment and other correlates will be collected using HBSC questionnaire. We assume the involvement of 150-200 children and 150-200 parents in each age category, with the total sample 450-600 children and 450-600 parents. We assume assessing the level of parent-child relationship with respect to the incidence of overweight and obesity, school and family enivronment.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AK - Sport a aktivity volného času
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
30306 - Sport and fitness sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50901 - Other social sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt byl řešen v souladu s cíli a zapojilo se do něj 7 členů týmu a dalších 6 osob. Výstupy jsou publikovány v převážně v zahraničních časopisech. Oproti očekávaným výsledkům v projektové dokumentaci (4 články s IF a další výstupy) jsou realizované výstupy podstatně bohatší (7 prací s IF, 5 článku ve SCOPUS a 1 kniha). Projekt byl velmi dobře veden a výsledky byly publikovány průběžně.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2016
Ukončení řešení
31. 12. 2018
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 4. 2018
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP19-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 6. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
2 321 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 301 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
20 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč