Modely tělesně zakotvené zkušenosti v teoretických základech zážitkové pedagogiky a jejích kinantropologických souvislostí
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 20 (SGA0201600001)
Hlavní účastníci
Univerzita Palackého v Olomouci / Fakulta tělesné kultury
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
16-19311S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Models of bodily experience in the theoretical foundations of experiential education and its kinanthropological context
Anotace anglicky
The goal of the project is to grasp the praxis of “experiential education” (EE) on the level of methodological reflection, and to elaborate fundaments for its lacking conceptual and categorial framework. This should help EE to set its goals in a more refined way, to have better control over the process of their achieving, and to demonstrate the relevance of its activities in the context of pedagogical theory and even more in general. In order to understand the key problem of EE, how a partial, short-term experience transforms a participant’s life as a whole in a permanent way, a set of chosen philosophical models will be used and further developed by means of confrontation with chosen platforms of empirical research. The result of the project will be, chiefly, a collection of referential texts suitable for grounding further theoretic development of EE; secondly, an integral set of empirical data on which the validity of developed conceptual tools will be demonstrated; finally, a clear image of the actual state of EE in Czech Republic with regard to its international context.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AA - Filosofie a náboženství
CEP - vedlejší obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - další vedlejší obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
30306 - Sport and fitness sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50901 - Other social sciences<br>60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology<br>60302 - Ethics (except ethics related to specific subfields)<br>60303 - Theology<br>60304 - Religious studies
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
V projektové žádosti byl vymezen jeden hlavní cíl a šest dílčích cílů. Cíle projektu jsou však naplněny pouze částečně a ve výstupech lze sledovat odklon od stanoveného obsahu a struktury projektu. Přínosem projektu je jeho interdisciplinarita a filozofické uchopení problematiky, některé výstupy však s cíli jednoznačně nesouvisí. Předpokládaný počet publikací nebyl naplněn.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2016
Ukončení řešení
22. 7. 2020
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 4. 2018
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP21-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 4. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
4 450 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 409 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
41 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč